حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا توصیه کرده اند که ماهی و تخم مرغ را همزمان مصرف نکنید.

پرهیز از خوردن همزمان "ماهی" و "تخم مرغ"

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: از اینکه در یک وعده غذایی ماهی و تخم مرغ را با هم مصرف کنید خودداری کنید زیرا زمانی که ماهی و تخم مرغ همزمان به معده وارد شوند، نقرس، بواسیر، قلنج و درد دندان، تولید می کنند.

بسیاری از غذاها با هم ناسازگار هستند، بعضی ها چون با هم ترکیب و آمیخته شوند، خاصیت یک دیگر را خنثی می کنند، در این صورت ارزش غذایی آن کاملا از بین می رود و اگر به خوردن این غذاها ادامه دهیم، دچار کمبود املاح و ویتامین های لازم شده و مستعد دریافت انواع بیماری ها خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: فواید "حجامت " و "زالودرمانی" و زمان مناسب برای آنها

بعضی غذاها وقتی با هم خورده شوند، از ترکیب آن ها سمی تولید می شود که بدن را عرصه تاخت و تاز میکروبها و بیماری ها می کند و بعضی دیگر از آن ها هضم نمی شوند و در معده تولید عفونت و کِرم می کنند و مقدمه بیماری هایی چون، نقرس، روماتیسم، بواسیر و خرابی لثه می شود.

بعضی غذاهای دیگر در صورت ترکیب شدن با هم جذب بدن نخواهند شد و در خون رسوب می کنند و در نتیجه بیماری هایی مانند سوداها و اگزماها تولید می کنند.

پس بهتر است تا آنجا که از غذاشناسی اطلاع نداریم در هر وعده به یک رقم غذای ساده اکتفا کرده یا اطلاعات لازم را از غذاشناسی کسب کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.