یزد -امیر ولی عضدزاده با بیان اینکه حضور معلولان در جامعه ضرورت دارد، گفت: با توانمند سازی معلولان و برابرسازی فرصتها و اصلاح محیط می توان زمینه و حضور فعال آنان در جامعه را فراهم آورد و از ظرفیت های این افراد استفاده کرد.

حضور انجمن‌های مردم نهاد یکی از مهم‌ترین اتفاقات حوزه معلولان است

امیر ولی عضدزاده رئیس اداره بهزیستی اردکان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی معلولان و لزوم بزرگداشت و تکریم جایگاه معلولان اظهارداشت: «توانمند سازی افراد دارای معلولیت و حصول اطمینان از فراگیر سازی و برابری» شعاری امسال به مناسبت ۱۲ آذرماه یا ۳ دسامبر ، روز جهانی معلولان است و بهزیستی اردکان برنامه هایی را به همین منظور در نظر گرفته است.

وی افزود: حضور انجمن های مردم نهاد در حوزه معلولان یکی از مهم ترین اتفاقاتی است که در این حوزه رقم خورده است و با استفاده از ظرفیت های مردمی می توان به درصد بیشتری از معلولان خدمات رسانی کرد.

عضدزاده با بیان اینکه حضور معلولان در جامعه ضرورت دارد، گفت : با توانمند سازی معلولان و برابرسازی فرصتها و اصلاح محیط می توان زمینه و حضور فعال آنان در جامعه را فراهم آورد و از  ظرفیت های این افراد استفاده نمود.

رئیس اداره بهزیستی اردکان با اشاره به رایگان بودن خدمات توانبخشی در روز جهانی معلولان گفت: طی هماهنگی صورت گرفته با مراکز و واحدهای توانبخشی دولتی تحت نظارت بهزیستی، خدمات توانبخشی فعال نظیر فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی و بینایی سنجی در این هفته به صورت رایگان ارائه می شود.

وی برنامه های بهزیستی درهفته معلولان درشهرستان اردکان را اعلام کرد وافزود : برپایی نمایشگاه دستاوردهای معلولان ، تقدیر ازمعلولین کارمند موفق شهرستان ، دیدارمسئولان شهرستان با خانواده های معلولین و بازدید مسئولان از مراکزنگهداری معلولین از دیگر برنامه های بهزیستی در این هفته است.

بهزیستی اردکان بیش از دو هزار معلول و ۳۰۰ خانوار نیازمند شهرستان را تحت پوشش و حمایت خود دارد و خدمات خود را از طریق ۱۶ مهد کودک، ۱۱ مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی و ویزیت در منزل، ۱۰ موسسه فعال در حوزه پیشگیری و سه موسسه خیریه همکار به آحاد مردم و مددجویان ارائه خدمت می کند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.