نورالله بیرانوند گفت: سازمان برنامه و بودجه با اختصاص سه میلیارد تومان به توسعه بخش ریلی موافقت کرده است.

تخصیص سه هزار میلیارد تومان برای توسعه صنعت ریلی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، نورالله بیرانوند معاون تأمین سرمایه و اقتصاد شرکت راه آهن در همایش فرصت های سرمایه گذاری و تأمین مالی حوزه حمل ونقل ریلی با بیان اینکه توسعه این بخش یکی از زیرساخت های ایجاد حمل و نقل پایدار و مدنظر تصمیم سازان دولت و مجلس است، گفت: با توجه به جایگاه منطقه ای ایران به عنوان پل ارتباطی شرق با غرب و شمال با جنوب، توسعه حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از روش های اصلی توسعه به شمار می رود.

وی یکی از چالش های این بخش را مشکلات تأمین مالی عنوان کرد و افزود: شرکت راه آهن در هفت سرفصل و ۲۸ عنوان فرصت های سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی را تهیه کرده است و دولت نیز بودجه لازم را برای تأمین زیرساخت ها اختصاص می دهد.

بیرانوند ادامه داد: با رشد و تکمیل ابزارهای نوین مالی در بازار سرمایه، این ابزار فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه ریلی فراهم کرده است. از همین رو از سال گذشته با بانک ها، بیمه ها و شرکت های سرمایه گذاری مذاکره کرده ایم و با فاینانسورهای خارجی برای تأمین مالی راه آهن به توافق رسیده ایم.

معاون تأمین سرمایه و اقتصاد شرکت راه آهن افزود: یکی دیگر از فرصت های سرمایه گذاری در بخش ریلی، الگوی جدید توسعه ایستگاه های مسافری (TOD) است که از طریق مناقصه برای چند ایستگاه و انتشار آگهی مناقصه به دنبال سرمایه گذار هستیم.

به گفته وی در قانون بودجه امسال، ساز و کاری پیش بینی شده که دولت با همکاری بانک ها نسبت به تأمین مالی پروژه های ریلی با نرخ سود یارانه دار اقدام کند. از این رو در دو ماه گذشته سازمان برنامه و بودجه پذیرفته است سه هزار میلیارد تومان منابع مالی به این منظور اختصاص دهد که در حال مذاکره با بانک ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم. امیدواریم به زودی شاهد شکل گیری اکوسیستم سرمایه گذاری در بخش ریلی باشیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.