مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در حال حاضر، مددجوی پشت نوبت جهیزیه در خراسان رضوی نداریم.

مددجوی پشت نوبت جهیزیه در کمیته امداد خراسان‌رضوی نداریم

به گزارش قدس آنلاین، حبیب‌الله آسوده اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، در مجموع کمیته امداد خراسان رضوی در استان شرایط مطلوبی داشته و در زمینه خدمت رسانی عملکرد خوبی دارد.

وی افزود: در هفت ماهه ماهه امسال ۲۰ هزار خانواده نیازمند شناسایی و تحت  حمایت قرار گرفته‌اند و در حال حاضر پشت نوبتی برای ورود به چرخه حمایتی نداریم و کسانی که شرایط ورود را داشته باشند، پس از شناسایی بلافاصله تحت حمایت قرار خواهند گرفت.

آسوده ادامه داد: در حال حاضر صف پرداخت وام کارگشایی و ضروری صفر است. از طرفی به چهار هزار خانواده بیماران صعب‌العلاج که از مشکلات گرانی دارو رنج می‌برند به منظور تأمین هزینه‌های درمانی کمک مضاعف شده است.

وی افزود: در زمینه جهیزیه نیز مددجوی پشت نوبت نداریم. همچنین در زمینه تحصیل دانش‌آموزان نیازمند و مواردی که به دلیل فقر اقتصادی سبب ترک تحصیل شده‌اند، اقدامات لازم برای تأمین هزینه‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه اشتغال نیز بر اساس تبصره ۱۶ قانون بودجه امسال در سطح شهرستان‌های استان بیش از ۶۰ درصد جذب اعتبار داشته‌ایم افزود: در زمینه اشتغال روستایی نیز با توجه به برخی از موارد بانکی درصد تحقق اعتبارات محدود است که امیدواریم در این زمینه با مشارکت بانک‌های عامل و پیگیری استانداری و دبیرخانه اداره کار استان و سایر دستگاه‌های مرتبط شرایط اشتغال روستایی به وضعیت مطلوبی دست یابد و متقاضیان در این زمینه مورد حمایت قرار گیرند.

آسوده اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، انفاق مشارکت‌های مردمی شامل پرداخت زکات، صدقات، مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین و در حوزه مسکن ۲۵ درصد رشد داشته و با توجه به نامناسب بودن شرایط اقتصادی خوشبختانه مردم همچنان پای کار هستند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.