البرز- در یکصد و پنجمین جلسه شورای شهر کرج، لایحه ای در خصوص افزایش عوارض انواع خودروهای ورودی به میدان میوه و تره بار شهرداری کرج مطرح شد و به تصویب اعضای شورا رسید.

افزایش عوارض خودروهای ورودی به میدان میوه و تره‌بار مرکزی کرج

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، یکصد و پنجمین جلسه شورای شهر کرج  لایحه ای در خصوص تامین بخشی از هزینه های گروه جهادی جهت مشارکت در عمران و بازآفرینی مناطق محروم در نظر گرفته شد که مقرر شد مبلغ ۱۰ میلیون تومان از محل ماده ۱۶ بودجه سال جاری به این گروه جهادی پرداخت شود که این لایحه به تصویب اکثریت اعضای شورا رسید.

لایحه ای دیگر از شهرداری کرج در خصوص افزایش عوارض انواع خودروهای ورودی به میدان میوه و تره بار مرکزی کرج جهت ساماندهی و کنترل بار ترافیکی مطرح شد که بر اساس این لایحه مقرر شد تا وانت ها و سواری ها ۵۰۰ تومان، کامیونت ها و مینی بوس ها ۷۵۰ تومان، اتوبوس ها و کامیون ها هزار و ۵۰۰ تومان و تریلرها هزار و ۸۰۰ تومان به ازای هر ساعت پرداخت کنند.

منصور وحیدی نائب رئیس شورا در مورد این لایحه گفت: دریافت عوارض خودروها به میدان میوه و تره بار  از سال ۹۴ تغییری نکرده از این رو در این زمینه بایستی تعرفه ها افزایش یابد.

وی افزود: برخی از خودروهایی که وارد میدان میوه و تره بار مرکزی شهر کرج می شوند مدت زیادی در آنجا توقف دارند و موجب ایجاد ترافیک و مشکل در خدمات رسانی می شوند.

این عضو شورا با اشاره به اینکه مقرر شده برای همه ماشین ها ساعت ورود و خروج در ورودی میدان در نظر گرفته شود، افزود: با احتساب هزینه پارکینگ برای ماشین های ورودی رفت و آمد خودرو ها کنترل می شود چراکه به طور میانگین روزانه ۲ هزار خودرو وارد میدان مرکزی میوه و تره بار شهر کرج می شوند و بایستی عوارض خود را پرداخت کنند.

وحیدی افزود: در حال حاضر ۱۸۰ حجره در میدان میوه و تره بار فعالیت می کنند و مقرر شده تا با دوربین و سیستم نظارت رفت و آمدهای خودروها کنترل شود این در حالی است که خودروهای حجره داران و غرفه های جانبی که نزدیک به ۵۰۰ خودرو است از پرداخت عوارض معاف شده و برای آنها کارت تردد صادرمی شود.

فرج اله ایلیات رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج در این زمینه گفت: بایستی شرایطی را در نظر بگیریم خودروها بیش از ۲۴ ساعت در میدان میوه و تره بار توقف نکنند و قید این نکته در متن لایحه ضروری است.

شایان ذکر است این لایحه باقید اینکه خودرویی با بیش از ۲۴ ساعت در میدان توقف داشته باشد و بایستی به ازای هر ساعت دو برابر تعرفه پرداخت کند به تصویب اعضای شورا رسید.

در ادامه جلسه لایحه دیگری در مورد تغییر کاربری  یک زمین شهرداری کرج به وسعت ده هزار مترمربع در ضلع شمال شرقی بوستان جهان در نزدیکی چهارراه طالقانی کرج با قید۵۰ درصد سطح اشغال مطرح شد که در متن این لایحه آمده است از فضای زمین شهرداری برای ایجاد یک مجتمع ایستگاهی تفریحی، فرهنگی و تجاری تغییر کاربری دهد که با توجه به وجود ایستگاه قطارشهری در آن محل به نوعی در این پروژه تاثیرگذار است.

عباس زارع رئیس شورای شهر کرج در این خصوص گفت: بایستی ملاحظات اقتصادی و ترافیکی در این طرح تهیه و ارائه شود.

وی افزود: گفت: جانمایی پارکینگ ها و اینکه چقدر این پروژه در حل مشکلات قطار شهری کرج موثر است اهمیت به سزایی دارد.

منصور وحیدی  در ادامه این لایحه گفت: باید مشخص شود که از ۳ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری که برای قطار شهری نیاز است چه میزان توسط این پروژه تامین خواهد شد.در پایان جلسه این لایحه نیز به تصویب اعضا شورا رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.