رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است.

پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی

به گزارش قدس انلاین ، راضیه علیرضایی ظهر یکشنبه در جلسه بررسی حمایت های بانکی از صنایع استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع مبلغ ۱۳۰.۳ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی افزود:در این مدت ۱۰۶ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی که عمدتا دارای چک برگشتی و بدهی معوق بوده اند موفق به دریافت ۱۱۵.۴ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید شده اند که ۴۰واحد با مبلغ دریافتی ۱۵.۹ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی و ۶۶ واحد با مبلغ دریافتی ۹۹.۵ میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد:۱۴ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی که عمدتا دارای چک برگشتی و بدهی معوق بوده اند نیز موفق به دریافت ۱۴.۹ میلیارد تومان تسهیلات بازسازی و نوسازی شده اند که ۱۱ واحد با مبلغ دریافتی ۱۴.۲ میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت و ۳ واحد با مبلغ دریافتی ۰.۷ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر آنچه که می تواند تبعات افزایش نرخ ارز در کشور را جبران کند توسعه صادرات است، و این امر یک محور جدی در برنامه ریزی های ما است و با وجود شدت یافتن تحریم ها، محدودیت هایی که قبلا در رابطه با بازار افغانستان، سنگین به نظر می رسید، الان کار را راحت کرده و شاهد رشد صادرات به این کشور هستیم.

علیرضایی تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی هرکار حمایتی که بتواند به ورود ارز به کشور و حضور کالاهای استان در بازار آسیای میانه و افغانستان که بخشی از کالاهای ما از طریق این کشور به کشورهای غربی صادر می شود، کمک کند باید مورد توجه قرار بگیرد.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.