از اواخر وقت روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور، بارش در نیمه غربی کشور آغاز می‌شود که روز چهارشنبه شمال غرب و غرب و روز پنج‌شنبه در جنوب غرب با شدت بیشتری ادامه دارد.

امروز شاهد بارش پراکنده باران در برخی استان‌ها خواهیم بود

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی با فعالیت سامانه بارشی روی کشور، امروز در برخی نقاط استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد بارش پراکنده هستیم.

فردا بارش پراکنده در غرب سواحل خزر ادامه دارد و تا چهارشنبه در سایر نقاط کشور جو پایدار است، بنابراین از دوشنبه تا چهارشنبه افزایش غلظت آلاینده‌های و کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی پیش‌بینی می‌شود.

از اواخر وقت روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور بارش در نیمه غربی کشور آغاز می‌شود که روز چهارشنبه شمال غرب و غرب و روز پنج‌شنبه در جنوب غرب با شدت بیشتری ادامه دارد.

آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار محلی، در بعدازظهر افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۴ و ۷ درجه خواهد بود.

روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و ارومیه با کمینه دمای یک درجه زیر صفر و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی ۹۸-۹۷ (اول مهرماه ۹۷) تا روز ۲۶ آبان‌ماه سال جاری ۴۳.۷ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۱.۳ میلی‌متر بوده است که بارش سال‌جاری ۲۸۵.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۴.۴ میلی‌متر بوده که بارش سال جاری تا این تاریخ ۷۹.۵ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته هشتم سال زراعی متعلق به منطقه یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد به میزان ۱۵۳ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه کشور، راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۵.۹درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه لاله‌زار در استان کرمان به میزان منفی ۵ درجه سلسیوس خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.