مسئولان برگزاری المپیاد استعدادیابی در رشته جودو به یک دختر جودوکار اجازه مبارزه ندادند تا تلخ ترین خاطره ورزشی این نوجوان از حضور در این المپیاد رقم بخورد.

ماجرای حذف یک دختر از مسابقات با دلایل عجیب

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، رقابتهای جودو در قالب المپیاد استعدادیابی به میزبانی یزد برگزار شد و در جریان این رقابتها نازنین حسن زاده از سوی مسئولان برگزاری اجازه مبارزه روی تاتامی را پیدا نکرد. در ابتدا عنوان شد که وی به لحاظ وزنی در سامانه معین اشتباه ثبت نام شده است ولی پس از آن وزنکشی وی انجام ولی در صبح روز مسابقات نام وی از جدول خارج شد. 

این جودوکار که پس از حضور در مسابقات انتخابی مجوز حضور در تیم منتخب استان تهران برای حضور در این رقابتها را دست آورد،  دختر مهرداد حسن زاده یکی از منتقدان جدی مدیریت فدراسیون جودوست و در جریان موضوع فوق گفته شد از تهران اعلام کرده اند که وی اجازه شرکت در مسابقات را ندارد. 

محمدیان نایب رئیس بانوان فدراسیون جودو که در شهرستان یزد حضور داشته و به طور کامل در جریان موضوع می باشد در این رابطه گفت: هر کسی که نام این دختر را ثبت کرده، به صورت اشتباه وزن وی نوشته و همین موضوع باعث شد علی رغم تلاش ما نتوانیم کاری برای وی انجام دهیم. متاسفانه مسئولان هیات استان مقصر هستند.

وی ادامه داد: در این مورد با سرپرست فدراسیون نیز صحبت کردم که ایشان تاکید داشتند تلاش خود را برای رفع مشکل و حضور این دختر در مسابقات انجام دهیم و حتی در چندین مورد پیگیری موضوع بودند، ولی قرعه کشی انجام شده بود و دیگر نمی توانستیم نام وی را وارد جدول کنیم. 

نایب رئیس فدراسیون جودو افزود: البته در بحث برگزاری من صحبت دارم و مسائل را به صورت کامل به اطلاع سرپرست فدراسیون رساندم. سیستم برگزاری دست افرادی بود که حرف را گوش ندادند. هر چند معتقدم اگر در هیات تهران این اشتباه صورت نمی گرفت، چنینی مشکلی پیش نمی آمد. 

محمدیان در خصوص این ادعا که گفته می شود «نازنین حسن زاده» به دلیل انتقادات پدرش از جدول حذف شده اظهار داشت: اگر چنین ادعایی بیان شود، واقعا گلایه دارم از ایشان. من اصلا حسن زاده را نمی شناختم و در محل برگزاری مسابقات با وی آشنا شدم و صبحت های لازم را با ایشان داشتم. من تلاش خود را برای حضور این دختر در مسابقات انجام دادم. به این هم کاری ندارم که پدر وی منتقد است یا خیر و به هیچ عنوان دنبال چنین مباحثی نیستم و از اساس چنین ادعایی را رد می کنیم.

محمدرضا عمادی سرپرست فدراسیون جودو نیز در این مورد گفت: چنین چیزی نیست که بخواهیم موجبات ناراحتی دختری خردسال را فراهم کنیم. از زمانی که در جریان موضوع قرار گرفتم پیگیری لازم را داشته و تلاش کردیم کار وی انجام شود، ولی در نهایت به دلیل اضافه وزن این کار صورت نگرفت. 

وی ادامه داد: در متن گزارشی که از سوی دبیر فدراسیون از مسابقات فوق ارسال شده آمده است که نازنین زهرا حسن زاده از سوی هیات برای وزن ۴۰- کیلوگرم ثبت نام شده بود اما وی در زمان وزنکشی ۴۳/۶۰۰ بود و به دلیل بالا بودن وزن از حضور در جدول مسابقات بازماند. ضمن اینکه ۱۱ جودوکار دیگر هم به همین دلیل از جدول خارج شدند. 

در همین رابطه محمد بلوطی رئیس هیات جودو تهران گفت: در کار بانوان دخالت نمی کنم. باید موضوع را با نایب رئیس بانوان و سرمربی تیم اعزامی به یزد مطرح کرده و پس از شنیدن سخنان این همکاران و همچنین بعد از جلسه با مسئولان فدراسیون موارد لازم را در اختیار رسانه ها قرار می دهم.

اما مهرداد حسن زاده پدر این دختر با رد موضوع اضافه وزن گفت: شب قبل از برگزاری مسابقات و در زمان وزنکشی با من تماس گرفته شد و بیان کردند که مشکل اشتباه ثبت نام است و باید در وزن دیگر مسابقه دهد. بعد از مدتی این مشکل رفع شد و وزنکشی انجام شد و دختر من برای استراحت به خوابگاه رفت. البته من شبانه راهی یزد شدم و موضوع را از نزدیک پیگیری کردم.

وی افزود: در حالی که وزنکشی انجام شده بود، صبح روز مسابقات به وی اعلام کردند از جدول حذف شده و دختر من با چشمانی گریان سالن مسابقات را ترک کرد. متاسفانه مسابقات بانوان را آقایان برگزار کردند و اعلام کردند از تهران دستور به حذف این دختر دادند و بازهم متاسفانه افرادی که آنجا حضور داشتند حرف نایب رئیس بانوان را نیز گوش ندادند.

این مربی جودو ادامه داد: اگر اشتباه در ثبت نام بود، نباید وزنکشی صورت می گرفت. چرا در زمان شروع مسابقات چنین ادعای مطرح کردند؟ این دختر چون نام «حسن زاده» را داشت از جدول کنار حذف شد. اینکه از تهران چه کسی به یزد اعلام کرده که وی نباید در مسابقات باشد، معلوم نیست!!

شنیده می شود رد پای دبیر فدراسیون در تمام اتفاقات و حواشی این روزهای فدراسیون وجود دارد. حواشی که جودو کشور را تحت تاثیر قرارداده و مشخص نیست چرا وزارت ورزش با برنامه ثبت نام از نامزدهای انتخاباتی را اعلام نمی کند تا هر چه زودتر این رشته از بلاتکلیفی خارج شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.