خراسان شمالی- مهدی پوررمضانی گفت: طی سال جاری، ۷۷ تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد استان تولید شده است.

راه‌اندازی ۷۷۰ طرح اشتغال مددجویان در حوزه صنایع دستی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد خراسان شمالی، مهدی پوررمضانی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان خراسان شمالی با بیان اینکه با حمایت و نظارت مستمر این نهاد ۷۷۰ طرح صنایع‌دستی توسط مددجویان در حال اجراست، گفت: از این تعداد ۷۰۰ طرح در حوزه تولیدات قالی فعال است.

وی با بیان اینکه طرح‌های صنایع‌دستی یکی از محورهای توسعه اشتغال خانگی محسوب می‌شود، افزود: توجه به صنایع‌دستی و توسعه آن بین مددجویان از جمله زنان سرپرست خانوار، توانسته تأثیرات به سزایی در توانمندی و خودکفایی خانواده‌ها داشته باشد.

پورمضانی با یادآوری اینکه در ۸ ماهه امسال ۴۳ طرح صنایع‌دستی برای مددجویان راه‌اندازی شده است، بیان کرد: در این بخش ۴۳۴ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

معاون اشتغال خودکفایی کمیته امداد خراسان شمالی بیان کرد: مددجویان این نهاد در حوزه صنایع‌دستی در رشته‌های گلیم‌بافی، چادرشب دوزی، کلاه کرکی، عروسک‌سازی، نمدمالی، معرق، مشبک، خیاطی تزیینی، ‌گلدوزی، گل‌سازی، ظریف دستی، طراحی، گرافیک، تابلو فرش، ساخت مبلمان در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه ۷۷ تخته فرش توسط مددجویان این نهاد طی امسال تولیدشده است، ادامه داد: ارزش این دست بافته‌ها بیش از ۲۱۵ میلیون تومان بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.