همدان- حسین فضلی از اجرای۱۹ هزار هکتار آبیاری نوین در اراضی کشاورزی همدان خبر داد و گفت: همدان ۲۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که تاکنون این مقدار از این اراضی به این سامانه آبیاری جدید مجهز شدند.

۱۹ هزار هکتار آبیاری نوین در اراضی کشاورزی همدان اجرا شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین فضلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با اشاره بر اینکه، تاکنون ۴۸۰ هکتار آبیاری موضعی در شهرستان همدان اجرا شده است، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح های کشاورزی بهبود مصرف آب در زمین ها کشاورزی و مدیریت بهتر آن بوده است تا همدان بحران کم آبی را به خوبی پشت سر بگذارد که البته در کنار اجرای این طرح ها بر روی تغییر الگوی کشت هم برنامه ریزی کردیم.

وی گفت: طرح جامع الگوی کشت در همدان  و چند استان برنامه ریزی شده است؛ همچنین  از ۲۵ هزار هکتار اراضی همدان ۱۹ هزار هکتار هم به سامانه آبیاری نوین مجهز شدند؛ درباره تقاضاهای مطرح شده برای ساخت استخر ذخیره آب در باغداری‌ها هم طبق قانون رسیدگی لازم را انجام می دهیم؛ امسال هم ۲۷ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای اجرای سامانه آبیاری نوین در شهرستان همدان اختصاص داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان افزود: برنامه ریزی برای توسعه کشت نشایی را با موفقیت اجرا کردیم که این نوع کشت نقش تعیین کننده ای در کاهش مصرف آب و بهبود عملکرد کشاورزی داشته است.

وی افزود: توجه خاصی هم به کشت دیم داریم. اراضی و باغ های شهرستان همدان برای ادامه فعالیت زراعی و باغی خود در هر سال ۸۷۰ میلیون متر مکعب آب نیاز دارند که اکنون ۱۶۰ میلیون متر مکعب کمبود در این حوزه داریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.