وزارت خارجه قطر اعلام کرد که سفیر جمهوری موریس (که پیشتر به تبعیت از عربستان با دوحه قطع رابطه کرده بود) استوارنامه خود را به وزارت خارجه ارائه کرد.

 یکی دیگر از اقمار "سعودی" روابط با قطر را از سر گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، وزارت خارجه قطر اعلام کرد که «راشد علی صوبیدار» سفیر جمهوری موریس روز یکشنبه (دیروز) رونوشت استوارنامه خود را تقدیم «احمد بن حسن الحمادی» دبیرکل وزارت خارجه کرد.

جمهوری موریس سومین کشوری است که پس از گذشت یک سال و نیم از قطع روابط با قطر به دنبال آغاز بحران در روابط این کشور با چهار عربی (عربستان، مصر، امارات و بحرین)، روابط خود را با دوحه ازسر می‌گیرد.

در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است که الحمادی ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر موریس، بر حمایت از این کشور به منظور ارتقای سطح روابط و همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، وزارت خارجه قطر در بیانیه خود آورده است که سفیر موریس به عنوان سفیر «غیر مقیم» مأموریت خود را انجام خواهد داد.

پیش از این سنگال و چاد نیز روابط دیپلماتیک خود با قطر را از سر گرفتند.

فوریه گذشته چاد روابط دیپلماتیک خود با دوحه را پس از گذشت هفت ماه قطع این رابطه، ازسر گرفت.

آگوست گذشته نیز سفیر سنگال که با آغاز بحران قطر از این کشور فراخوانده شده بود، به دوحه بازگشت.

چهار کشور عربی (عربستان، مصر، بحرین و امارات) از یک سال و نیم قبل روابط خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و ازسرگیری این روابط را به تعطیلی شبکه الجزیره، توقف حمایت از حماس و اخوان‌المسلمین و کاهش روابط با ایران مشروط کرده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.