حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا به مضرات زیاده روی در خوردن تخم مرغ اشاره کرده اند.

خودداری از زیاده‌روی در مصرف تخم مرغ

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: زیاده روی در خوردن تخم مرغ باعث به وجود آمدن کلف (لک و کک) در صورت می شود؛ کلف دانه هایی است شبیه به کنجد که در روی پوست صورت پیدا می شود.

تخم مرغ، بیشتر ویتامین هایی را که تاکنون کشف شده را دارد، به استثنای ویتامین "ث" که از آن عاری است و این به دلیل آن است که ویتامین "ث" در ترکیب بدن مرغ ( و شاید همه حیوانات) دخالتی ندارد، هر چند ویتامین ها به طور کلی بر خلاف فلزات جزء مصالح ساختمانی بدن نیستند و در ترکیب آن دخالتی ندارند ولی وسیله ترکیب اجزاء و به هم پیوستگی مواد ترکیبی بدن هستند.

بیشتر بخوانید: پرهیز از خوردن همزمان "ماهی" و "تخم مرغ"

ویتامین ها میانجی و واسطه ای هستند که اجزاء خارجی را به اجزاء تحلیل رفته می نشانند ، اما ویتامین "ث" محرقی (سوزاننده ای) است که سایر ویتامین ها را می سوزاند و با این کار مواد لازم را جذب بدن می کند و چون جوجه در میان تخم مرغ برای تغذیه محتاج به سوخت و کالری نیست، لذا به ویتامین "ث" نیازی ندارد.

کمبود ویتامین "ث" باعث ایجاد رسوبات در بدن می شود و همین رسوبات است که مولد جوش و کهیر، لک ها و انواع اگزماها در روی پوست می شود.

بنابر این زیاده روی در خوردن تخم مرغ خوب نیست، خصوصا به علت داشتن کلسترول برای افراد مسن مناسب نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.