یکی از مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که رئیس این سازمان آماده است تا در هر کشوری با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کند.

دبیرکل "ساف": رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین آماده دیدار با نتانیاهو است

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «صائب عریقات» دبیرکل سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) از تمایل رهبران تشکیلات خودگردان برای دیدار با سران رژیم صهیونیستی خبر داد.

عریقات با بیان اینکه «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین آماده است تا با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کند، گفت: «او می‌تواند هر کشوری را در جهان (برای محل دیدار) انتخاب کند».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی با تاکید بر مصمم بودن عباس برای دیدار با نتانیاهو، توضیح داد که البته مکان این نشست نباید در واشنگتن یا ایالات متحده باشد زیرا آنها میزبانی دولت «دونالد ترامپ» را نمی‌پذیرند.

یک مقام ارشد کابینه صهیونیستی در پاسخ به سوال این وبگاه درباره پذیرفته‌شدن این پیشنهاد فلسطینی‌ها از سوی نخست‌وزیری گفت که نتانیاهو بارها تاکید کرده آماده است «بدون هر گونه پیش‌شرطی» با محمود عباس در هرجایی از دنیا دیدار کند.

این در حالی است که عریقات در این پیشنهاد خود هیچ صحبتی از «پیش‌شرط» مطرح نکرده بود.

مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین درپی تنش‌های اخیر پیش آمده با تل‌آویو، چندین سال است که با مقامات رژیم صهیونیستی دیداری نداشته‌اند. آخرین دیدار و جلسه مذاکره مستقیم آنها در سپتامبر ۲۰۱۰ انجام شد.

همچنین بعد از تصمیم ترامپ در به‌رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بود که تشکیلات خودگردان مذاکرات با هیأت آمریکایی برای حصول توافق سازش با صهیونیست‌ها را نیز متوقف کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.