گیلان- حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان گیلان دارای پرونده سلامت الکترونیکی در سامانه سیب هستند.

افزون بر دو میلیون گیلانی پرونده سلامت الکترونیکی دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان ، سامانه یکپارچه بهداشت (سامانه سیب) در این دانشگاه همانند سایر دانشگاه ها از سال ۱۳۹۵ در واحدهای ارایه خدمت در حوزه بهداشت، استقرار یافت، در این زمینه، به همت ۵ هزار کاربر این سامانه، تاکنون، حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر (حدود ۹۱ درصد) از جمعیت گیلان در سامانه سیب، ثبت نام شدند و با استقرار سامانه سیب، بیش از ۳۲ میلیون خدمت ارایه شده به گیلانیان در حوزه بهداشت در این سامانه ثبت شده است.

از این تعداد، برای حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، حداقل یک خدمت به ثبت رسیده، از ۳۲ میلیون خدمت ارایه شده، ۳ میلیون خدمت مربوط به کودکان کمتر از یکسال، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت مربوط به کودکان ۲ تا۵ سال ، ۱۲ میلیون خدمت برای زنان باردار و باروری سالم و ۱۵ میلیون خدمت به نوجوانان و جوانان، سالمندان و میانسالان، به ثبت رسیده است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان تیرماه ۹۷ با استفاده از (سامانه سیب) استقرار برنامه نظام ارجاع الکترونیک را در دستور کار خود قرار داد . با استقرار نظام ارجاع الکترونیک، هزینه های وزارت بهداشت در حوزه پزشک خانواده به ثمر می نشیند و گیلان با استقرار موفق نظام ارجاع الکترونیک، توانست هدف دیرینه وزارت بهداشت را محقق کند.

استان گیلان در زمینه استقرار نظام ارجاع الکترونیک از طریق سامانه سیب، دارای رتبه اول کشور در بین ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور است، که این امر مورد تایید شورای معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، در زمان حاضر، نظام ارجاع در گیلان در هر سه سطح(سطح یک مراکز بهداشتی، سطح دو مراکز درمانی و سطح ۳ کلینیک های تخصصی )، استقرار یافته در حالی که در سایر استان ها استقرار این برنامه از سطح دو فراتر نرفته است.

لازم به ذکر است که استان گیلان دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.