مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: تاکنون فقط ۳۰ درصد ادارات استان برای تردد افراد معلول و ناتوان مناسب سازی شده است.

۳۰ درصد ادارات خراسان رضوی برای افراد معلول مناسب سازی شده است

به گزارش قدس آنلاین ،حمید رضا پوریوسف صبح دوشنبه در دیدار با سرپرست استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: تاکنون ۳۰ درصد ادارات استان برای تردد افراد معلول و ناتوان مناسب سازی شده است و این مناسب سازی شامل نصب رمپ، آسانسور، سرویس بهداشتی مناسب و درب آسان بازشو است.

وی افزود:هم اکنون ۲ درصد معلولان استان شامل ۱۱۴ هزار و ۷۱ معلول تحت پوشش بهزیستی هستند و حدود ۲۱ هزار نفر آنان کمتر از ۱۸ سال و حدود ۱۱ هزار نفر آنان بیش از ۶۰ سال دارند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی درباره قانون جامع حمایت از حقوق معلولان نیز گفت: این قانون در قالب لایحه پیشنهادی دولت اردیبهشت امسال پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی مورد موافقت شورای نگهبان قرار گرفت و اجرای آن در سطح مورد نظر نیازمند تعیین ردیف اعتباری در بودجه سال آینده کشور است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۶۵ مرکز توانبخشی روزانه، شبانه روزی، مراقبت در منزل و معاینه در منزل در این استان فعالیت دارد که سطح کمی و کیفی خدمات آنها در بالاترین سطح است.

پور یوسف بیان کرد: بهزیستی در تمام زمینه‌های درمان، تجهیزات کمک درمانی، مستمری معیشتی، بهداشت، ورزش، اشتغال، نگهداری، مراقبت، دفاع از حقوق جامعه‌ی هدف، رایزنی با سایر دستگاه‌ها برای رعایت حقوق معلولین و تحصیل و توانمندسازی اقتصادی، خدمات زیادی را به معلولین ارائه می‌کند.

وی تاکید کرد:در حوزه اشتغال نیز پرداخت مبالغی به عنوان جبران عدم کارآیی برای معلولین جسمی که معلولیت آنها مانع انجام کار به صورت عادی است بخشی از این کمک‌ها است.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.