مقامات شهر تولوز فرانسه اعلام کردند که در پی ناآرامی در این شهر، حدود ۵۰ نفر از جمله ۴۸ نیروی پلیس زخمی شدند.

۵۰ زخمی در درگیری‌های اعتراضی " تولوز" فرانسه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، حدود ۵۰ نفر که بیشتر آنان نیروهای پلیس بودند در جریان ناآرامی‌های  شهر «تولوز» فرانسه زخمی شدند. تظاهرات «جلیقه زردها» شب گذشته در این شهر به خشونت گرایید و این شهر جنوبی فرانسه به عرصه آشوب و زد و خورد با نیروهای پلیس تبدیل شد.

بنابر گزارش شبکه خبری راشاتودی، در ادامه اعتراض ها در فرانسه به افزایش بهای سوخت و مالیات‌ها که ناآرامی‌های ناشی از آن  از چند هفته پیش سراسر این کشور را فرا گرفته است، مقامات شهر تولوز روز یکشنبه اعلام کردند که ۵۷ نفر از جمله ۴۸ نیروی پلیس در جریان درگیری‌های شنبه زخمی شدند و پنج نفر از نیروهای پلیس هم بستری شدند.

در بیانیه پلیس آمده است که شانزده نفر از این افراد در پی آشوب و چهار نفر دیگر هم به غارت فروشگاه‌ها متهم شده‌اند. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از این است که معترضان  صورت‌های خود را پوشانده بودند و در خیابان‌های شهر اقدام به آتش‌کشیدن اشیا کردند. نیروهای پلیس هم با استفاده از گاز اشک‌آوز به آنها واکنش نشان دادند.

تظاهرات‌های اعتراضی در فرانسه از هفدهم نوامبر (۲۶ آبان ماه) آغاز شده است. رانندگان و شماری از اتحادیه‌های بازرگانی و احزاب سیاسی از عوامل محرک برای آغاز موج اعتراض ها در این کشور بودند.شمار افرادی که کشته شده‌اند به سه نفر رسیده است.

روز شنبه هم پاریس شاهد ناآرامی‌های گسترده بود به طوری که تظاهرات‌کنندگان و نیروهای پلیس با هم درگیر شدند و پلیس از گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش استفاده کرد.

با این حال «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور  فرانسه بر سیاست‌های موردنظر خود پافشاری  دارد. وی شب در سخنانی در نشست گروه ۲۰ در آرژانتین،به ادامه اعتراضات و درگیری‌ها در کشورش که همچنان ادامه دارد، اشاره کرد و گفت: درگیری‌ها و خشونت‌های پاریس غیر قابل قبول است.

منبع: فارس

 انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.