مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: ۶ میلیون و پانصد هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی خراسان رضوی دارای سند است.

بیش از ۶ میلیون هکتار از عرصه های طبیعی خراسان رضوی دارای سند است

به گزارش قدس آنلاین ،علیرضا صحرایی صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح های آبخیزداری نیشابور اظهار کرد:از هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی استان ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار دارای سند است که از این میزان برای ۱۵۰ هزار هکتار سند تک برگ صادر شده است.

وی افزود: ۶۴طرح آبخیزداری در استان در حال اجراست که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که بیشترین مشکل در این بخش مربوط به روستاهای واقع در کوهپایه است و هدف از اجرای طرح های آبخیزداری کنترل سیلاب ها و رسوبات حاصل از آن و استحصال آب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد:برای اولین بار در نیشابور و کاشمر شاهد مشارکت ۶ میلیارد ریالی خیرین در اجرای طرح های آبخیزداری هستیم که ۱۰ میلیارد ریال نیز از محل صندوق توسعه ملی به این بخش اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: از کل عرصه منابع طبیعی استان برای ۲ میلیون هکتار آن قرارداد حفاظت مشارکتی با همکاری مردم منعقد شده است و طی سال جاری از ۳۳۳ هکتار اراضی ملی استان خلع ید شده و در این ارتباط ۲۱۳ فقره پرونده تشکیل شده و ۹ فقره عملیات اطفای حریق نیز در ۱۶ هکتار از اراضی انجام شده است.

صحرایی بیان کرد:در این مدت ۵۶۴ فقره پرونده تخریب اراضی ملی در ۷۴۱ هکتار تشکیل شده و ۳۱۰ اصله درخت، ۵۵ متر مکعب چوب، یک تن ذغال، ۲ هزار ۲۱۶ کیلو گرم محصولات فرعی جنگلی و مرتعی و ۳۹ کوزه ذغال کشف و در این ارتباط ۵۱ دستگاه خودرو سنگین و ۷۵ دستگاه خودرو سبک توقیف شده است.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.