سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: امروز نخبگان و ظرفیت فکری اندیشمندان و دانشگاهیان می‌تواند و باید در حل بسیاری از مسائل جامعه اعم از حوزه صنعتی و کمک به‌ساخت قطعات مورد نیاز تا حوزه فرهنگی، اجتماعی و اصلاح و تقویت سرمایه‌های اجتماعی ورود یابد.

نقش محوری حوزه نخبگانی در گره‌گشایی مسائل از صنعت تا تقویت سرمایه اجتماعی
به گزارش قدس آنلاین  به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، قربان میرزایی در جلسه شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری استان گفت: این هفته پژوهش فرصتی مغتنم است تا از آن در راستای برقراری و تقویت ارتباط نزدیک اساتید، دانشگاهیان با بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و صنعتی بهره برد.

سرپرست استانداری خراسان رضوی با اشاره به‌نمایشگاه هفته پژوهش که از امروز 12 آذرماه در مشهد برگزار می‌شود، افزود: با وجود اینکه مقدورات و امکانات اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته مطلوب است، اما در چهلمین سالگرد انقلاب با توجه به‌شرایط ویژه این کشور و تلاش دشمنان برای آسیب به‌پشتوانه اصلی نظام که مردم و اعتماد آنان است، باید اقدامی ویژه‌تر و گسترده‌تر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کشور ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همیشه در شرایط خاص بوده و در طی این سال‌ها روزهای سخت بسیاری از جنگ، کودتا علیه این کشور تا تحریم‌های سیاسی و اقتصادی را پشت سر گذرانده، متذکر شد: اما امروز از آن جهت ویژه است که مهم‌تر از تحریم و فشارهای ناشی از آن که مردم ما آنها را همواره داشته‌اند، اعتماد عمومی و رابطه بین حاکمیت و دولت با مردم را هدف قرار داده تا به‌نوعی دچار آسیب کند.

میرزایی با بیان اینکه هر چند در جاهایی ضعف داشته و ضعیف عمل کرده‌ایم، اما در بسیاری از موارد این اشکالات بزرگ‌نمایی شده و می‌شود، بیان کرد: امروز نیاز است در یک هم‌اندیشی و همفکری برای اصلاح نگرش خود و سایر اجزا جامعه، ارتقای بهره‌وری و تقویت سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد عمومی و انگیزه کار و فعالیت، تلاش و اقدام کنیم.

 سرپرست استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه وضعیت امروز از شرایط دوره جنگ شرایط سخت‌تر نیست، عنوان کرد: آن روزها همه در کنار هم در یک جبهه و برای یک هدف قرار گرفته با دشمن می‌جنگیدند که خود رمز موفقیت ما بود و امروز هم باید چون آن زمان یکصد و یکپارچه به‌جای آنکه هم را در برابر دشمن ایستاده منکوب و تخطئه کنیم، باید از همه داشته‌های خود در نظام مقدس جمهوری اسلامی که برای آن خون‌ها داده شد و ایثارگری‌ها صورت گرفت، با همه وجود دفاع و حراست کنیم.

وی تصریح کرد: امروز دانشگاه در حل بسیاری از مسائل می‌تواند کمک کند و در این میان آنچه بیش و پیش از همه اهمیت دارد این بوده که با همفکری وتعامل دانشگاهیان و اندیشمندان نسبت به‌حل بسیاری از مسائل به‌ویژه در حوزه سرمایه اجتماعی که بسترساز اعتماد و همبستگی اجتماعی است، اقدام شود.

میرزایی ادامه داد: اگر قرار بر اصلاح و بهبود است باید به‌این موضوع  به‌طور جدی همفکری و هم‌اندیشی بود و در واقع جامعه و کشور ما امروز بیش از هر چیز به‌تعقل، تفکر، خرد جمعی و هم‌اندیشی نیازمند است.

 سرپرست استانداری خراسان رضوی خطاب به‌اعضای شبکه جامع دانشگاه‌های استان گفت: باید شما به‌این مباحث ورود یافته در این حوزه‌ها راهکارهای موثری بیابید، زیرا ظرفیت علمی و دانشی قابل توجهی در استان و کشور وجود دارد که بهره‌گیری از این توان می‌تواند به‌توسعه و بهبود امور، چالش‌ها و حرکت جامعه به‌سوی توسعه و رونق را رقم زند، اما ما نگاه به‌درون نداشته و خود را باور نداریم که باید این امر اصلاح شود.

وی ادامه داد: امروز یک عزم ملی نیاز است تا گام‌های بزرگی برای حل مسائل برداشته شود و نمایشگاه و هفته پژوهش فرصتی در این زمینه است و باید به‌صورت کاربردی برگزار شود تا اثر خود را بر حوزه‌های مختلف داشته باشد.

میرزایی با تاکید بر استفاده از ظرفیت وسایل ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی گسترده در این زمینه، افزود: دنیای امروز دنیای ارتباطات بوده، اما ما در استفاده از آن دچار ضعف هستیم و گاه همین ابزار را به‌گونه‌ای استفاده می‌کنیم که نتیجه معکوس می‌دهد و امروز باید در همین روش‌های کاربرد و استفاده از ابزارهای ارتباطی هم اصلاح و طراحی‌های جدید صورت گیرد که جز با اعتماد به‌شبکه علمی دانشگاهی و فرهیختگان ممکن نیست.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.