دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی از تهیه مستند شهدای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی خبر داد.

مستند شهدای امر به معروف خراسان‌رضوی تهیه می‌شود
به گزارش قدس آنلاین ، سیدعبدالله ارجاعی  درباره فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی اظهار داشت: قانون حمایت از آمران امر به معروف و نهی از منکر در سال 1394 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سه سطح  ملی، استانی  و شهرستانی به فعالیت می‌پردازد که تعیین سیاست‌ها و خط مشی‌های اساسی در زمینه ترویج و اجرای امر به معروف و نهی از منکر، آسیب شناسی و ریشه‌یابی علل ترک معروف و ارتکاب منکر،  آموزش آحاد جامعه در اجرای فریضتین، حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و تشکل‌های مردمی فعال در این عرصه از جمله مهم‌ترین وظایف این ستاد است.

وی افزود: در استان خراسان رضوی در این عرصه‌ها فعالیت‌های مختلفی انجام شده؛ برای مثال در زمینه گروه‌های تذکر لسانی مشهور به طلایه‌داران معروف، بالغ بر 6 هزار نفر با عنوان طلایه‌دار معروف در سامانه مربوطه ثبت نام کردند که پس از گزینش و آموزش، موفق به اخذ کد و کارت شده و به صورت سازمان یافته مشغول به  اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان خراسان رضوی هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی خاطرنشان کرد:  اولویت‌ها با توجه به مقتضیات هر شهرستان از جمله آسیب‌های اجتماعی و منکرات عمده، در دستور کار گروه‌های طلایه داران معروف قرار گرفته و در حال انجام و پیگیری است. در این راستا بطور کلی در نیمه اول امسال 360 هزار تذکر لسانی توسط آمران به معروف و ناهیان از منکر خراسان رضوی انجام شد که 827 مورد آن با برخورد طرف مقابل همراه بود البته هیچکدام منجر به تشکیل پرونده قضایی نشد.

ارجاعی با اشاره به تهیه فیلم مستند برای شهدای امر به معروف خراسان رضوی گفت:  استان خراسان رضوی 6 شهید امر به معروف و نهی از منکر را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده که 3 نفر آن مربوط به مشهد، دو نفر شهرستان نیشابور و یک نفر شهرستان فریمان بوده و تاکنون دو فیلم مستند برای شهید کبیری و شهید منزل‌ساز کرمانی ساخته شده است.

وی ادامه داد: فیلم مستند داستانی شهید فقیهی فر، از دیگر شهدای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، نیز در دست ساخت قرار گرفته و در حال حاضر در مرحله نگارش فیلم‌نامه است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.