وزارت خارجه دولت چین از تشکیل کارگروه اقتصادی ویژه‌ای برای حذف تمام تعرفه‌های تجاری بین پکن و واشنگتن خبر داد.

تشکیل کارگروه اقتصادی آمریکا و چین برای حذف تمام تعرفه‌های تجاری

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پس از دیدار روسای جمهور چین و آمریکا در آرژانتین و توافق دو طرف بر سر آتش‌بس تجاری،  وزارت خارجه چین اعلام کرد دو کشور کارگروه‌ اقتصادی را برای برداشتن همه تعرفه‌ها تشکیل می‌دهند.

«گِنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین، این اظهارات را روز دوشنبه در نشست هفتگی خود در پکن اعلام کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا، در ماه ژوئن سال جاری ضمن طرح ادعای غیرعادلانه‌بودن روابط تجاری پکن و واشنگتن اعلام کرد اِعمال تعرفه‌ها بر 50 میلیارد کالای وارداتی از چین را 25 درصد افزایش می‌دهد. از این تاریخ به بعد دو کشور طی چند دور تعرفه‌های تجاری علیه کالاهای وارداتی یکدیگر وضع کردند. اما ترامپ و شی جین پینگ در حاشیه نشست گروه 20 در بوئنوس آیروس، پایتخت آرژانتین، توافق کردند که به جنگ تجاری ادامه ندهند.

ترامپ نیز پس از دیدار با رئیس‌جمهور چین، روز دوشنبه در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت چین با کاهش و حذف تعرفه‌های خودروهای وارداتی به این کشور از آمریکا موافقت کرده است. این تعرفه ها هم‌اکنون 40 درصد است.

همچنین کاخ‌سفید روز شنبه پس از ملاقات ترامپ و شی جین پینگ در حاشیه نشست گروه 20 در آرژانتین اعلام کرد این دو کشور موافقت کرده‌اند به منظور دستیابی به یک توافق تجاری، تا 90 روز آینده از اعمال تعرفه‌های وارداتی بیشتر بر روی محصولات کشور مقابل اجتناب کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.