شهردار منتخب مشهدمقدس گفت: اگر به این نکته که شفافیت و گردش آزاد اطلاعات در شهرداری گسترش پیدا کند توجه کنیم، می‌توانیم خشونت کلامی و ارتباطی را در این سازمان کاهش دهیم.

شفافیت و گردش آزاد اطلاعات در شهرداری مشهد افزایش می‌یابد
به گزارش قدس آنلاین  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلایی امروز در همایش "مرا بشنو" در راستای ارتقاء عدالت و برابری در رفتار سازمانی با بیان اینکه امروز نیاز داریم یکدیگر را بشنویم و با هم گفت‌وگو کنیم، اظهار داشت: خشونت اشکال مختلفی دارد که یکی از انواع خشونت تحت فشار قرار دادن و کنترل و وادار کردن افراد به کاری است که اراده و آگاهی انجام آن کار را ندارد. 

وی اضافه کرد: متاسفانه این گونه خشونت که بیشتر کلامی و ارتباطی است در سازمانها از جمله شهرداری مشهد وجود دارد که باید از میان برود. اینگونه خشونت ها زمانی بروز می‌کند که جریان آزاد اطلاعات و شفافیت در سازمان وجود نداشته باشد و در مقابل اطلاعات نادرست و یا دروغ جریان داشته باشد که این خود یک نوع از اشکال خشونت در سازمان است.

کلایی با اشاره به اینکه زمانی فردی را می توان وادار به کاری که اراده و تمایلی به آن ندارد کرد، که اطلاعات غلط در اختیارش قرار داشته باشد، اظهار کرد: در مجموع مهمترین منبع خشونت، نبود شفافیت و گردش آزاد اطلاعات است. 

شهردار منتخب مشهد ادامه داد: فقدان شفافیت و گردش آزاد اطلاعات و در مقابل ترویج دروغ و اطلاعات غلط که فرد را وادار به کارهایی که تمایل و اراده آن را ندارد می‌کند، بیشتر از سوی روسا و افرادی انجام می‌شود که می‌خواهند افراد را کنترل کنند و از خشونت استفاده می‌کنند.

وی افزود: اگر به این نکته که شفافیت و گردش آزاد اطلاعات در شهرداری گسترش پیدا کند توجه کنیم، می‌توانیم خشونت کلامی و ارتباطی را در این سازمان کاهش دهیم.

شهردار منتخب مشهد با بیان اینکه از میان رفتن خشونت برعهده خود افراد و حوزه منابع انسانی است، اضافه کرد: حوزه منابع انسانی باید شفافیت و اطلاعات درست را در زمینه سیستم ارتقاء، دریافت پاداش و بهتر شدن وضعیت کارکنان گسترش داده تا برای افراد مشخص شود که چگونه در سازمان ارتقا پیدا می‌کنند و پاداش می‌گیرند، تا براساس نبود شفافیت و اطلاعات غلط وادار بکاری که میل و اراده آن را ندارند نشوند لذا وجود شفافیت و گردش آزاد اطلاعات خشونت را کاهش می‌دهد.

کلایی اضافه کرد: یکی دیگر از راهکارهای از میان رفتن خشونت خود افراد مشغول بکار در سازمان هستند که نباید اجازه دهند گردش غلط اطلاعات جریان پیدا کند و جلوی انتشار خشونت را بگیرند.شاید یک نفر برنده خشونت باشد اما باید به این نکته توجه داشته باشد که این خشونت از سازمان بیرون نمی رود و در مجموعه می ماند و گسترش پیدا می کند و بازنده همه هستند.

شهردار منتخب مشهد گفت: از همه همکارانم به ویژه حوزه منابع انسانی می‌خواهم گردش آزاد اطلاعات و کاهش خشونت را جدی بگیرند و برای انتقال این پیام به دیگران ما را کمک کنند و من هم این موضوع را جدی تر پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.