رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد که اعطای حق نمایندگان اهل تسنن مستقل پارلمان در تصدی پست وزارتی به معنی شکست حریری نیست، بلکه می‌تواند نشان دهنده حکمت و درایت وی باشد.

سید هاشم صفی الدین: مقاومت هر روز قوی‌تر از قبل می‌شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، حزب‌الله لبنان پنجمین سالروز شهادت حسان اللقیس از رهبران و فرماندهان حزب‌الله را با برپایی مراسمی در حسینیه امام خمینی در منطقه بعلبک گرامی داشت. در این مراسم سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان بعلاوه علی مقداد و ولید سکریه دو تن از نمایندگان پارلمان لبنان حضور داشتند.

صفی الدین در سخنرانی خود زندگی شهید حسان اللقیس را مملو از فداکاری و بخشش و جانفشانی خواند و تاکید کرد این فداکاری حتی شامل خانواده وی نیز شد و او فرزند شهیدش را در این راه تقدیم کرد تا مقاومت پایدار بماند.

وی ابراز داشت که مقاومت هر روز قوی‌تر از روز قبل می‌شود و در سطح آمادگی و تجهیز خود توقفی ندارد و در خصوص تحولاتی که در لبنان و منطقه به وجود می‌آید، به پیش می‌رود و اسرائیل در برابر مقاومت ناتوان و سرگردان مانده است.

صفی‌الدین ابراز داشت که نیروهای مقاومت استراتژی را در پیش گرفته که هرگز آن را کنار نخواهد گذاشت. دنیا جز زبان زور را متوجه نمی‌شود و افراد ضعیف و ترسو هیچ جایگاهی در دنیا نخواهند داشت، ما هر روز سعی کنیم قوی‌تر از قبل شویم.

وی بار دیگر به موضوع تلاش برای تشکیل دولت اشاره و تاکید کرد که حزب‌الله حق طبیعی نمایندگان اهل تسنن مستقل را می‌خواهد و اگر برخی گروه‌ها همواره از مشکلات اقتصادی مردم و کشور سخن می‌گویند و ضرورت تسریع در تشکیل دولت را مطرح می‌کنند، نباید در این زمینه تاخیر ایجاد ‌کنند و وقت را هدر ‌دهند.

این مقام ارشد حزب الله تاکید کرد که نباید کشور را دچار چالش کرد، چرا که این چالش‌ها باعث معطل شدن کشور می‌شود و به نفع کسی نخواهد بود. اگر حق نمایندگان مستقل اهل سنت به آنها داده شود، این به معنای شکست خوردن نخست‌وزیر نیست، بلکه نشان‌دهنده حکمت و درایت وی و توانایی‌اش برای همگرایی با تمامی گروهاست و مردان واقعی سیاست باید اینگونه باشند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.