البرز - سید مجید موسوی با اعلام اینکه ۹۱۰ هزار تن محصولات زراعی و ۴۸۳ هزار تن محصولات باغی در البرز کشت می‌شود، گفت: طرح مطالعاتی اطلس خاک در راستای مدیریت تغذیه خاک دراستان البرز انجام شده است.

طرح مطالعاتی تهیه اطلس خاک در البرز اجرا شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید مجید موسوی در همایش روز جهانی خاک  که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در موسسه علوم دامی کشور کرج برگزار شد، گفت: اراضی کشاورزی استان  ۶۸ هزار هکتار است که از این میزان ۱۵ هزار هکتار جنگل و ۳۷۴ هزار هکتار مرتع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز به اراضی بیابانی استان اشاره کرد و گفت: ۴۵ هزار هکتار اراضی بیابانی داریم  و ۳۸ هزار هکتار اراضی زیر کشت است.

وی افزود: ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات زراعی در البرز کشت می‌شود و همچنین سطح کشت محصولات باغی در استان نیز برابر ۴۸۳ هزار تن است.

موسوی با بیان اینکه خاک اهمیت زیادی حتی نسبت به آب دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات مهمی در حوزه خاک انجام‌شده است از جمله اجرای طرح مطالعاتی تهیه اطلس خاک استان در راستای مدیریت تغذیه خاک که بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین به حفظ اراضی زراعی و باغی انجام‌شده  اشاره کرد و گفت: توقف عملیات تغییر کاربری از طریق صدور اخطاریه  از جمله اقدامات انجام گرفته می باشد که ۹۱۸ مورد اخطار در این زمینه داشته ایم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال جاری ۲۸۰ هکتار کشت مستقیم را توانسته‌ایم حفظ کنیم و ۷ هزار و ۶۰۰ هکتار از کودهای آلی و زیستی در اراضی استان استفاده‌ شده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی سنتی البرز مجهز به موارد توسعه‌ای شده است و این  مهم سبب صرفه‌جویی در آب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در پایان به تهیه نقشه کاداستر برای اراضی کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: اقداماتی ازجمله هجوم شهرنشینی، رها کردن زباله‌ها در طبیعت و یا سرریز فاضلاب و پساب‌ها به زمین‌ها موجب آسیب زدن به خاک می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.