رئیس پلیس فتا خراسان رضوی نسبت به گسترش فعالیت کلاهبرداران در فضای مجازی با سوءاستفاده از کارت سوخت خودروها هشدار داد.

کارت سوخت؛ بهانه‌ای جدید برای کلاهبرداری‌های مجازی

سرهنگ جواد جهانشیری گفت: با توجه به دریافت گزارش‌های مردمی و رصد و پایش فضای سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، موج جدیدی از کلاهبرداری‌ها توسط افراد سودجو در فضای سایبری در حال شکل گرفتن است.

وی افزود: در این ترفند، کلاهبرداران به بهانه تحویل کارت سوخت و یا بسته حمایتی به متقاضیان، از شهروندان می خواهند اطلاعات کارت عابر بانک خود را در صفحه‌ای جعلی و فیشینگ شده وارد کرده و پس از دریافت اطلاعات حساب بانکی آن‌ها، در فرصتی مناسب اقدام به سرقت موجودی حساب بانکی قربانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: پلیس فتا ضمن شناسایی و برخورد قانونی با کلاهبرداران سایبری که با سوءاستفاده از ناآگاهی برخی کاربران، با فریب و یا ایجاد حس طمع در سایر کاربران، اقدام به کلاهبرداری می کنند، به شهروندان توصیه کرد: به منظور پیشگیری از هرگونه افشای اطلاعات و برداشت غیرمجاز، قبل از درج یا اعلام اطلاعات هویتی خود در هر صفحه اینترنتی، از اصالت آن سایت مطلع شده و فریب کلاهبرداران فضای سایبری را نخورند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در خصوص دریافت اپلیکیشن‌های کاربردی نظیر کارت سوخت و... نیز تأکید کرد: سودجویان با ساخت نرم افزارهای مشابه سعی در اغفال کاربران دارند، لذا کاربران برای دریافت و دانلود هرگونه اپلیکیشن کاربردی، باید از سایت های معتبر اقدام کرده و نسبت به دارا بودن آنتی ویروس در سیستم رایانه یا گوشی تلفن همراه خود اطمینان حاصل کنند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.