زهرا صدراعظم نوری با اشاره به اینکه در سال ۵۰ شهرداری برف روبی نمی‌کرد و این کار توسط مردم انجام می‌شد، گفت: باید سطح انتظار مردم را پایین آوریم.

سطح انتظارات مردم را باید پایین بیاوریم

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران صبح امروز در نشست اطلاع رسانی، فرهنگسازی و آموزش شهروندی در آستانه فصل زمستان که در ساختمان شهرداری تهران با حضور جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد، با اشاره به اینکه نباید هنگام بارش برف مردم دچار معضل و مشکل بشوند، گفت: امروزه در جاهای مختلف دنیا اتفاقات غیرقابل پیش بینی مانند طوفان، سیل و آتش سوزی‌های بزرگ رخ می‌دهد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه این اتفاقات در اثر دستکاری‌های بشر در آب و هوا رخ می‌دهد، اظهار کرد: بشر اکوسیستم کره زمین را به هم ریخته است و باعث می‌شود علاوه بر اینکه ما کشوری گرم و خشک هستیم در سال ۹۶ برفی در تهران ببارد که همه را غافلگیر کند.

صدراعظم نوری تصریح کرد: هنگامی که در دنیا چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد این طور نیست که همه چیز گل و بلبل باشد و هنگامی که یک برف سنگینی می‌بارد دیگر مردم مانند شرایط عادی نیستند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به بارش برف در مناطق سردسیر کره زمین مانند کانادا گفت: در این شرایط این طور نیست که مردم صبح بعد از بارش برف ببینند که مقابل منزلشان پاک شده است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر درست برنامه ریزی کنیم می‌توانیم سطح انتظار مردم را پایین آوریم.

وی با اشاره به خاطرات دوران کودکی خود از شهر تهران گفت: یادم هست که در سال ۱۳۵۰ وقتی که در تهران برف آمد کوچه ‌ها توسط شهرداری پاک نمی‌شد بلکه توسط مردم پاکسازی شد.

صدراعظم نوری با اشاره به انتخاب شهردار جدید تهران گفت:‌ این انتخاب موجب خوشحالی مردم و بدنه شهرداری شده است و ما نباید اجازه دهیم این انتخاب با موضوعاتی مانند بارش برف به نارضایتی تبدیل شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه باید هنگام بارش برف و باران اطلاع رسانی کنیم، ادامه داد: در این شرایط باید از نمک کمتر استفاده کنیم و در شرایطی که برای حفظ فضای سبز هزینه‌های بالا می‌کنیم نباید با ریختن نمک فضای سبز را از بین ببریم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در پی بارش برف سال گذشته اعتراضات زیادی انجام شد و من هم پاسخ دادم، گفت: قشنگ نیست که در این شرایط به جای خسته نباشید به شهرداری آن را نقد کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.