ابوالفضل ابوترابی گفت: قواعد دموکراسی این است که اگر نماینده ای طرحی را ارائه می دهد ممکن است مورد پذیرش قرار بگیرد یا رد شود. قرار نیست که اگر طرح نماینده ای رد شد زیر بازی بزند و قواعد را رعایت نکند. اینکه قرار باشد پس از رد شدن طرح ناراحت شویم و استفعا بدهیم پس چرا به مجلس ورود پیدا می کنیم. از فردی مانند آقای فتحی که حقوقدان هستند انتظار بیشتری می رود.

درباره استعفای آقای فتحی باید صحن علنی تصمیم گیری کند/قرار نیست اگر طرح نماینده‌ای رد شد زیر بازی بزند

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «قدس آنلاین»، درباره استعفای محمد جواد فتحی عضو کمیسیون حقوقی مجلس از سمت نمایندگی خود و آخرین وضعیت استعفای وی در پی رد شدن طرحش در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: اظهارات آقای فتحی درباره مجرمان امنیتی اساسا سالب به انتفاع موضوع است، چون در حال حاضر طبق قوانین جرم سیاسی که موجود است ما مجرم جرم سیاسی نداریم و کاش ایشان یک نفر را مثال می زند. آنهایی که ایشان مدنظرشان است بیشتر مجرمان امنیتی است نه مجرمان سیاسی و این دو تا از لحاظ حقوقی تفاوت زیادی دارند. انتظار از آقای فتحی به عنوان استاد حقوق این بود که به دقت بین اینها تفاوت قائل شود و به کار ببرد.

ابوالفضل ابوترابی همچنین ادامه داد: در حال حاضر طبق تعاریف جرم سیاسی در وزارت کشور ما مجرم سیاسی نداریم اما برعکس مجرمان امنیتی داریم، اگر قرار بود نظر ایشان مجرمان امنیتی باشد باید در عنوان طرح شان عبارت جرم سیاسی را حذف می کرد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قواعد دموکراسی این است که اگر نماینده ای طرحی را ارائه می دهد ممکن است مورد پذیرش قرار بگیرد یا رد شود. قرار نیست که اگر طرح نماینده ای رد شد زیر بازی بزند و قواعد را رعایت نکند و این دقیقا خلاف دموکراسی و اقدامی دیکتاتور مآبانه است. باید طرح نماینده مانند بقیه طرح ها مورد کارشناسی قرار بگیرد تا رد یا تایید شود و حتی ممکن است اصلاحاتی صورت بپذیرد. اما اینکه قرار باشد پس از رد شدن طرح ناراحت شویم و استفعا بدهیم پس چرا به مجلس ورود پیدا می کنیم.

این نماینده مجلس گفت: از فردی مانند آقای فتحی که حقوقدان هستند انتظار بیشتری می رود. اگر ایشان بخواهد از نمایندگی استعفا بدهد باید صحن علنی در این باره تصمیم گیری کند و یا اگر بخواهد از کمیسیون بخواهد استفا بدهد و به کمیسیون دیگری برود باید دو کمیسیون مبدا و مقصدی که مدنظر ایشان است در این باره رای گیری کنند و دیگر ربطی به صحن ندارد.

ابوترابی یادآور شد: آقای فتحی ظاهرا خواستار استعفای از نمایندگی است و صحن علنی مجلس باید در این باره نظر خود را بدهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.