روزنامه قدس طی روزهای گذشته با انتشار گزارش‌هایی از گرانی افسار گسیخته گوشت در بازار خراسان رضوی بخصوص شهر مشهد نسبت به انعکاس انتقادات مردمی دراین خصوص اقدام و خواستار چاره جویی مسئولان در این باره شد.

 توزیع ۲۰۰ تن گوشت برای کنترل قیمت‌ها در خراسان رضوی

روز گذشته مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی در واکنش به این موضوع از توزیع ۲۰۰ تن گوشت منجمد در سطح استان برای کنترل قیمت این ماده پروتئینی خبر داد.

علی رسولیان گفت: در چند روز گذشته شاهد افزایش قیمت گوشت بودیم از این رو با برگزاری جلسه تنظیم بازار نسبت به توزیع گوشت در استان تصمیم‌گیری شد.

وی ادامه داد: در این جلسه چند مسیر را تعریف کردیم تا بتوانیم قیمت را کنترل کنیم، در حال حاضر در تلاش هستیم که واردات گوشت منجمد را افزایش دهیم و آن را در حاشیه شهر و استان توزیع کنیم.

مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: ۲۰۰ تن گوشت منجمد را به شهرستان‌ها عرضه خواهیم کرد تا بتوانیم قیمت را کنترل کنیم.

رسولیان خاطرنشان کرد: در مشهد نیز یک واحد تولیدی هم تعهد کرده که یک تا هزار تن گوشت منجمد را عرضه کند. برای گوشت گرم نیز چند اقدام را تعریف کنیم تا بتوانیم بازار را کنترل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم میزان تهاتر گوشت و سبوس را افزایش دهیم، عنوان کرد: همچنین محموله گوشت گرم دیگری با قیمت دولتی روز گذشته وارد استان شد که قرار است در سطح شهرستان‌ها توزیع شود.

مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: از طرفی دو مسیر قزاقستان و استرالیا را برای واردات گوشت گرم هماهنگ کردیم تا این امر سریع‌تر صورت گیرد.

رسولیان در خصوص گوشت مرغ، گفت: تصمیم خود را برای توزیع مرغ منجمد نیز درخواست کرده‌ایم که با دریافت مجوز آن این بازار نیز تحت کنترل خواهد شد.

وی با بیان اینکه با ممنوعیت صادرات گوشت مرغ روند بازار کنترل خواهد شد، اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت گوسفند، افزایش قیمت مرغ به دلیل صادرات بود، همچنین بارندگی هم تأثیرگذار بوده و دامداران گوشت کمتری را عرضه می‌کنند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.