دبیر علمی جایزه داستان‌های حماسی گفت: ۱۷۰ نویسنده در حوزه ادبیات داستانی با ۲۲۰ اثر در فراخوان نخستین جایزه داستان‌های حماسی شرکت کرده و آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند.

حضور ۱۷۰ نویسنده با ۲۲۰ اثر در نخستین جایزه داستان‌های حماسی

به گزارش قدس آنلاین، سعید تشکری درباره برگزاری نخستین دوره «جایزه داستان‌های حماسی» اظهار داشت: این جایزه با موضوع اقتباس و معاصر سازی از داستان حماسی رزم نامه ایران و توران در شاهنامه فردوسی توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود که زمان ارسال آثار در ۳۰ آبان‌ماه به پایان رسید و در مجموع  ۲۲۰ طرح از ۱۷۰ نویسنده کشور به دبیرخانه جایزه واصل شد.
وی افزود: در این میان شاهد حضور مجموعه‌ای از داستان‌نویسان برجسته کشور در کنار نویسندگان جوان متعهد هستیم و نگاه جدیدی در کم و کیف آثار دیده می‌شود که نشان از این دارد که نگارش طرح‌ها به همان سمتی می‌رود که ادبیات حماسی به آن نیازمند است.
دبیر علمی نخستین جایزه داستان‌های حماسی تصریح کرد: هیئت داوران این جایزه را آقایان قاسمعلی فراست، علی‌اصغر عزتی‌پاک، دکتر حسین شهرستانی و خانم زهرا زواریان تشکیل می‌دهند که تا ۲۵ آذرماه طرح‌ها را مورد مطالعه و ارزیابی قرار می‌دهند و پس از آن اسامی صاحبان طرح‌های برگزیده اعلام خواهد شد.
تشکری با تاکید بر این‌که این رویداد، جایزه داستان‌های حماسی است و نه جشنواره، خاطرنشان کرد: جشنواره به سمت و سویی متفاوت حرکت می‌کند اما در جایزه داستان‌های حماسی یک جریان مشاوره‌ای در طول کار وجود دارد بطوری که نویسندگان با دبیرخانه جایزه داستان‌های حماسی در مورد پیشبرد طرح‌ها و نگارش داستان‌ها گفت‌وگو و تعامل خواهند داشت.
وی درباره نحوه انتخاب آثار برتر گفت: ۱۵ طرح برگزیده توسط داوران مجوز ورود به مرحله بعدی را پیدا می‌کنند که البته ممکن است با توجه به کیفیت آثار و نظر هیئت داوران، حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی سازوکاری را برای افزایش تعداد برگزیدگان در این مرحله در نظر بگیرد.
دبیر علمی جایزه داستان‌های حماسی با بیان این‌که در نهایت پس از نگارش داستان‌ها و رقابت بین نویسندگان، رتبه‌های برتر اول تا سوم مشخص خواهند شد، افزود: به تمامی ۱۵ طرح برگزیده در مرحله اول در راستای حمایت از نگارش داستان‌های حماسی، مبلغ ۴ میلیون تومان تعلق خواهد گرفت و منتخبی از داستان‌ها در قالب کتاب منتشر و در مراسم اعلام نتایج نهایی رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.