رئیس دفتر سیاسی حماس در تماسی تلفنی با وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد قصد آمریکا برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه مقاومت در ادامه سیاست‌های جانبدارانه این کشور از رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

تماس تلفنی "اسماعیل هنیه" با وزیر خارجه ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس دوشنبه شب (دیشب) با «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه تماس تلفنی برقرار کرد تا با وی درباره قصد آمریکا برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه ضد مقاومتی صحبت کند.

 بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، هنیه در این تماس اعلام کرد این تصمیم به مبارزه ملت فلسطین و تاریخ طولانی آن ضربه می‌زند، مخالف با عرف و قوانین بین‌المللی است که مقاومت علیه اشغالگر را با تمام ابزارها را مشروع می داند و در ادامه سیاست‌های جانبدارانه آمریکا از رژیم اشغالگر است که تجاوز به حقوق و اصول ملت فلسطین به شمار می‌رود؛ سیاست‌هایی که از انتقال سفارت آمریکا به قدس شروع شد و با تلاش برای لغو حق بازگشت ادامه پیدا کرد و اکنون دنبال هدف قرار دادن مقاومت و حق ملت فلسطین در دفاع از خود است.

اوغلو در این تماس گفت ترکیه از طریق نماینده خود در مجمع عمومی سازمان ملل تمام تلاش خود را مقابله با این قطعنامه انجام می دهد و آن را جانبداری بسیار آشکار از رژیم اشغالگر و اهانت به مبارزه ملت فلسطین می داند.

‏هنیه دو روز پیش (یکشنبه) نیز با مقامات برخی کشورهای دیگر از جمله «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در این باره تلفنی صحبت کرد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» هفته گذشته اعلام کرد نیکی هیلی که فقط تا پایان سال جاری نماینده آمریکا در سازمان ملل است، قصد دارد پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در محکومیت حماس به مجمع عمومی سازمان ملل ببرد.

بر اساس این گزارش، نیکی هیلی می‌خواهد قبل از پایان پستش، قطعنامه مذکور در محکومیت حماس به دلیل شلیک موشک به فلسطین اشغالی (که در پاسخ به تجاوزات تل‌آویو صورت می‌گیرد) و نیز توقف ارسال بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه و آنچه که آن را اقدامات خشونت‌آمیز نامیده، صادر شود.

قرار است پیش‌نویس قطعنامه مذکور پنجشنبه هفته جاری در سازمان ملل مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.