محمدرضا مخبر دزفولی گفت: باید همه برای غول کنکور که ۷سر می‌شود و به آموزش و پرورش و آموزش عالی آسیب می‌رساند و به جریان ناسالم اقتصادی تبدیل شده است، فکری کنیم.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی: باید برای غول ۷ سر کنکور فکری کنیم

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، ، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم افتتاح اندیشکده دانش‌پژوهان جوان با تأکید بر توجه ویژه به دانش‌آموزان نخبه کشور، اظهار کرد: بر اساس گزارش سازمان ملل که در سال 2016 منتشر شده است، ایران جزو کشورهای با توسعه انسانی بالا محسوب می‌شود. 

وی ادامه داد: باید قدر نیروی انسانی خود را بدانیم و نیروی انسانی نخبه نیز قدر خود را دانسته و به جایگاه اجتماعی خود آگاهی پیدا کند و انسان‌های با لیاقت باید خود صندلی شایسته خود را تصاحب کنند و باید برای ساختن آینده کشور به وظیفه خود درست عمل کرده و هیچکس نمی‌تواند شما را نادیده بگیرد. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی  با ابراز تاسف از عدم اقبال دانش‌آموزان به رشته‌های ریاضی و فیزیک خاطرنشان کرد: از وزیر آموزش و پرورش تقاضا داریم با توجه به اینکه ریاضی پایه تحول بسیار زیادی در کشور بوده و رشته فیزیک نیز همین نقش را داشته است برای این موضوع فکری کنند.

مخبر دزفولی با برشمردن مسابقه ناصحیح کنکور و آسیب‌های آن به نظام آموزشی، خاطرنشان کرد: باید همه با کمک هم برای این غول را که ۷ سر می‌شود و به آموزش و پرورش و آموزش عالی آسیب رسانده و به جریان ناسالم اقتصادی تبدیل شده است، فکری کنیم. 

وی با بیان اینکه اکنون بخشی از آموزشگاه‌های آزاد مدعی آموزش و پرورش هستند، گفت: باید در این خصوص نیز فکری جدی کنیم ضمن اینکه باید توجه کنیم که دانشجو به صورت مستقیم وارد رشته‌های پزشکی نشود بلکه همه برای یک سطح کارشناسی مسابقه دهند و بعد کسانی که کفایت لازم را دارند وارد این رشته‌ها شوند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی  با انتقاد از پخش تبلیغات مربوط به فعالیت آموزشگاه‌های آزاد در تلویزیون، تأکید کرد: اینکه صداو سیما بهانه می‌کند و می‌گوید چون اعتبار ما داده نشده هر تبلیغی را به سمت کنکور در صدا و سیما ارائه می‌دهیم، صحیح نیست ضمن اینکه اگر بتوانیم مشوق‌هایی برای دانش‌آموزان در رشته ریاضی و فیزیک در نظر بگیریم شاید اقبال به این رشته‌ها بین دانش‌آموزان زیاد شود.

مخبر دزفولی با بیان اینکه اساسنامه سمپاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، گفت: امیدواریم رئیس‌جمهور این اساسنامه را ابلاغ کند و آن اجرایی شود ضمن اینکه در متن این اساسنامه باشگاه دانش‌پژوهان وجود دارد و قرار است اساسنامه آن نیز تدوین شود. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.