انتقال ویروس HIV از طریق روابط جنسی در مشهد به ۴۰ درصد رسیدمدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:انتقال ویروس اچ آی وی از طریق روابط جنسی در مشهد به ۴۰ درصد رسیده است.

در مشهد ۷۴۷ مبتلا به اچ آی وی شناسایی شده اند/راه انتقال اچ آی وی از طریق اعتیاد تزریقی کاهش پیدا کرده است

 به گزارش قدس آنلاین، محمد جعفر صادقی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری که به مناسبت هفته ایدز درمشهد برگزار شد گفت: در سال ۹۶ انتقال ایدز از طریق آمیزشی در زنان ۵۶ درصد بود که ۳۳ درصد آن‌ها همسرشان مبتلا به ایدز بوده اند.
 
وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال در مشهد ۷۴۷ مبتلا به اچ آی وی شناسایی شده اند، تصریح کرد: تخمین زده می‌شود در شش ماهه اول امسال، ۵۹هزار و ۵۳۱ نفر در سطح استان خراسان رضوی مبتلا باشند که بیش از ۳۸ هزار نفر از مبتلایان شناسایی شده اند و از این میزان ۸۳ درصد مربوط به مردان و ۱۷ درصد مربوط به زنان است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مراکز تست تشخیصی اچ آی وی از دوهزار مرکز در سال۱۳۸۶ به هشت هزار مرکز در سال ۱۳۹۷ رسیده است.

صادقی با معرفی شعار هفته ایدز "من هم آزمایش می‌دهم" گفت: ۴۷ درصد مبتلایان به ایدز از میان آسیب پذیرترین گروه‌های جامعه هستند و تقریبا ۷۵ درصد مبتلایان به اچ آی وی از ابتلا خودشان آگاه هستند، اما روند شناسایی با رشد کندی مواجه بوده است.
 منبع: باشگاه خبرنگاران
 پایان پیام/

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.