میچ مکانل درباره قطع ارتباط کامل آمریکا با عربستان به دلیل پرونده خاشقچی هشدار داد و در عین حال اعلام کرد کنگره در پی یافتن واکنشی «مناسب» به این موضوع است.

رهبر اکثریت سنای آمریکا: قطع ارتباط کامل با عربستان به نفع ما نیست

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «میچ مکانل»، رهبر اکثریت سنای آمریکا درباره «قطع ارتباط کامل» با عربستان سعودی هشدار داد و اعلام کرد که قانونگذاران آمریکایی در تلاش برای یافتن یک واکنش «مناسب» به مسئله قتل «جمال خاشقچی»، خبرنگار منتقد سعودی هستند.

وی روز گذشته زمانی که از او پرسش شد آیا جمهوری خواهان سنا در پی مجازات عربستان هستند یا خیر، گفت: پاسخ ندادن در واقع درست نیست. اما قطع ارتباط کامل با عربستان سعودی هم از نظر من در طولانی مدت به نفع ما نخواهد بود.

مکانل در ادامه افزود که سناتورهای آمریکایی چندین مذاکره مختلف با کاخ سفید درباره اینکه چه واکنشی به این مسئله نشان دهند، برگزار کرده اند؛ اما آنها در تلاش هستند که بهترین پاسخ را بیابند.

وی همچنین تأکید کرد عربستان سعودی یک متحد بزرگ برای آمریکا در مسئله «نفوذ ایران در منطقه» است. مکانل این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که سناتورهای آمریکایی درباره نحوه واکنش این کشور به مسئله قتل خاشقچی دچار نزاع شده اند. به دنبال آشکار شدن نقش دولت عربستان در پرونده قتل جمال خاشقچی، تعدادی سناتورهای آمریکایی قطعنامه ای را به مجلس سنا ارائه کردند و در آن خواستار پایان حمایت آمریکا از فعالیتهای نظامی عربستان در یمن شدند. مکانل یکی از 37 سناتور جمهوری خواهی بود که علیه این قطعنامه رأی داد. این سناتورها هم اکنون در تلاش هستند تغییراتی در این قطعنامه ایجاد کنند.

خاشقجی در تاریخ دوم اکتبر سال جاری میلادی پس از سفر به ترکیه در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد. مقامات ترکیه ای پیشتر اعلام کرده بودند که یک تیم سعودی خاشقچی را در داخل کنسولگری مورد شکنجه قرار داده و سپس به قتل رسانده است. عربستان سعودی پس از حدود دو هفته ابراز بی اطلاعی از کشته شدن خاشقجی، در نهایت مجبور به اعتراف به قتل او شد. این در حالی است که ترامپ که پیشتر گفته بود عربستان را مجازات خواهد کرد، اعلام کرد ریاض همچنان یکی از شرکای آمریکا باقی خواهد ماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.