در پی وقوع حادثه آزار و اذیت جنسی تعدادی از دانش‌آموزان دبستانی در شهر اصفهان و اعتراض خانواده‌ها به این مسئله، مدیر ناحیه ۴ آموزش‌وپرورش اصفهان گفت: تمام کادر مدرسه خانم هستند و متهم اصلی نایب رئیس انجمن اولیا و مربیان بود.

عزل و بازداشت در ماجرای آزار و اذیت دانش‌آموزان دبستانی در اصفهان

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، روز گذشته خبر تعرض به تعدادی از دانش‌آموزان دبستان پسرانه‌ای در شهر اصفهان منتشر شد. در فیلمی که از این حادثه در فضای مجازی منتشر شده است خانواده‌ها نسبت به آسیب فرزندانشان در محیط مدرسه معترض هستند.

طبق برخی اخبار منتشر شده، مادر یکی از دانش آموزان مدعی شده است: متهم بچه‌ها را درون سرویس‌های بهداشتی برده و با تهدید چاقو به آنها تعرض کرده است.

در پی این حادثه، خانواده‌ها مقابل مدرسه تجمع کرده‌اند و آموزش‌وپرورش می‌گوید که متهم اصلی پرونده، نایب رئیس انجمن اولیا بوده و از این عنوان سوءاستفاده کرده است.

 کریم کمال مدیر ناحیه 4 آموزش و پرورش اصفهان درباره حادثه آزار و اذیت جنسی تعدادی از دانش‌آموزان دبستانی گفت: موضوع را با توجه به شکایت اولیا پیگیری کردیم و این دبستان پسرانه بوده و در دوره اول فعالیت می‌کند یعنی دانش آموزان کلاس اول تا سوم دبستان در آن حضور دارند.

وی افزود: تمام کادر مدرسه و مدیریت آن خانم‌ها هستند و متهم نایب رئیس انجمن اولیا و مربیان بوده و اصلا فرهنگی نیست. همچنین مدیر مدرسه به علت کوتاهی در عملکرد خود عزل شده و پرونده او به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع شده است.

مدیر ناحیه 4 آموزش و پرورش اصفهان گفت: امیدواریم با همکاری مراجع قضایی و در صورت اثبات اتهام فرد به جزای خودش برسد.

کمال تأکید کرد: مدرسه دایر است و از خانواده‌ها تقاضا داریم بچه‌ها را به مدرسه بفرستند و نگران نباشند.

همچنین علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان  دراین باره گفته است: در پی وصول گزارشی مبنی بر آزار و اذیت چند دانش‌آموز در یکی از مدارس ابتدایی اصفهان دستور ویژه قضایی صادر شد و متهم این پرونده که یکی از اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه بوده است با صدور قرار قانونی در بازداشت به‌سر می‌برد.

وی افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، با تعیین شعبه ویژه بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان تحقیقات تکمیلی در این خصوص در دستور کار قرار گرفته و نتیجه متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اصفهانی در پایان از خانواده‌ها و شکات احتمالی خواست تا حصول نتیجه مراتب را فقط از طریق دستگاه قضایی استان پیگیری کرده و اطمینان داشته باشند دستگاه قضایی با دقت و سرعت و قاطعیت موضوع را رسیدگی و در صورت ثبوت جرم، اشد مجازات قانونی را برای متهم این پرونده اعمال خواهد کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.