جمعی از دانش‌آموزان مدارس مشهد از تعدادی کتابخانه‌ وابسته به آستان‌ قدس ‌رضوی در مشهد بازدید کردند.

بازدید دانش‌آموزان مدارس مشهد از کتابخانه‌های آستان ‌قدس ‌رضوی

به گزارش قدس آنلاین، کتابخانه آیت‌الله شیخ هاشم قزوینی(ره) یکی از کتابخانه‌های وابسته به آستان ‌قدس ‌رضوی واقع در بلوار شهید رستمی است که مورد بازدید گروهی از دانش‌آموزان قرار گرفت.
در این بازدید، کتابداران آستان ‌قدس ‌رضوی تعدادی کتاب داستان مناسب گروه سنی دختران دانش‌آموز را خوانش کردند که با استقبال زیادی از سوی آنان مواجه شد.
مشارکت دانش‌آموزان در خوانش منابع مختلف از دیگر برنامه‌هایی بود که در این بازدید انجام گرفت و در پایان برنامه، جوایزی به رسم یادبود به دانش‌آموزان اهدا شد.
کتابخانه مسجد بزرگ امام رضا(ع) از کتابخانه‌های وابسته به آستان ‌قدس ‌رضوی واقع در کوی امیرالمؤمنین(ع)، از دیگر کتابخانه‌های وابسته بود که جمعی از دانش‌آموزان از آن بازدید به عمل آوردند.
در این بازدید، به اهمیت مطالعه و کتابخوانی و نقش مؤثر آن در زندگی پرداخته شد و در کنار آن کتاب‌های مرجع معرفی و شیوه استفاده از آن‌ها و آشنایی با رده‌بندی دیویی برای دانش‌آموزان تشریح شد که مورد استقبال دانش‌آموزان، معلمان و معاون دبستان قرار گرفت.
امانت کتاب به دانش‌آموزان بازدیدکننده و پذیرایی، از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این بازدیدها بود.
یادآوری می‌شود کتابخانه‌های آستان ‌قدس ‌رضوی در مشهد و شهرستان‌ها، پیوسته و در راستای تکریم مطالعه و اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی، میزبان گروه‌های مختلف دانش‌آموزی هستند.

 منبع: آستان نیوز

 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.