معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا (باراک اوباما) ضمن انتقاد از دونالد ترامپ، خود را مناسب‌ترین شخص برای ریاست جمهوری کشورش دانست.

جو بایدن: واجدشرایط‌ترین شخص برای ریاست جمهوری آمریکا هستم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا (باراک اوباما) اعلام کرد وی «واجد شرایط ترین شخص» برای ریاست جمهوری آمریکاست.

وی که برای معرفی کتاب جدیدش به شهر «میزولا» در ایالت مونتانای آمریکا سفر کرده بود، گفت: تا آنجایی که بتوانم با شما رو راست هستم. من فکر می کنم که واجد شرایط‌ترین شخص در این کشور برای رئیس جمهور شدن من هستم. مسائلی که ما به عنوان یک کشور امروزه با آن مواجه می شویم، مسائلی هستند که من می توانم آنها را حل کنم. مسائلی که من در کل زندگی‌ام روی آنها کار کرده‌ام.

بایدن در ادامه افزود: هیچ کس نباید این پست (ریاست جمهوری) را اداره کند مگر اینکه اعتقاد داشته باشد واجد شرایط این کار است. من همه این کارها را در طول زندگی انجام داده‌ام؛ مسائلی که بسیار حیاتی هستند مثل قشر متوسط جامعه و سیاست خارجه، اینها مسائلی هستند که من اطلاعات زیادی درباره آنها دارم. پرسش اینجاست که ما می خواهیم به چه کشوری تبدیل شویم؟ ما می خواهیم چه کار کنیم؟ ما چه کسی هستیم؟ چه من رئیس جمهور آمریکا شوم و چه نشوم و هر کس دیگری هم که رئیس جمهور شود، من همه تلاشم را می کنم که او پیروز شود. ما نمی توانیم 4 سال دیگر را اینگونه سر کنیم.

او همچنین اعلام کرد: من دو نوه دارم که مرا دوست دارند و دلشان می خواهد من کنارشان باشم. من می خواهم در کنارشان باشم که از آنها مراقبت کنم. بنابراین ما به عنوان یک خانواده باید این تصمیم را بگیریم که آیا می توانیم این کار را انجام دهیم یا نه. ما این تصمیم را تا شش هفته و نهایت دو ماه آینده اتخاذ می کنیم.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که جو بایدن در تلاش است کمپین انتخاباتی‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 را راه اندازی کند و ارتباط نزدیک او با «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق آمریکا که محبوبیت بالایی در میان مردم آمریکا دارد، بایدن را به یک رقیب سرسخت برای «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور کنونی آمریکا تبدیل خواهد کرد. این درحالی است که جو بایدن اعلام کرده هنوز تصمیم جدی برای نامزدی در دور بعدی انتخابات آمریکا را نگرفته و باید درباره آن با خانواده اش مشورت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.