ناظر گمرکات استان خراسان رضوی و مدیر گمرک مشهد گفت: تراز بازرگانی استان خراسان رضوی طی هشت ماهه ابتدایی امسال مثبت و معادل یک میلیارد و ۴۶۶ میلیون دلار می باشد.

تراز بازرگانی خراسان رضوی مثبت است

امید جهانخواه در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارداشت: میزان صادرات کالا در گمرکات خراسان رضوی طی هشت ماهه ابتدایی امسال از لحاظ وزنی معادل یک میلیون و ۹۱۹ هزار تن کالا  و از لحاظ ارزش نیز یک میلیارد و ۶۹۷ میلیون دلار  بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل در وزن ۳۹ درصد و در ارزش دلاری ۴۰ درصد رشد داشته است به طوری که وزن و ارزش صادرات کالاها در مدت مشابه سال قبل به ترتیب یک میلیون و ۳۸۴ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۲۱۲ میلیون دلار  بوده است.
وی تصریح کرد: از کل ارزش صادرات هشت ماهه ابتدایی امسال ۶ میلیون و ۵۲۲ هزار دلار از محل تجارت چمدانی و ۴۳ میلیون و ۷۸۳ هزار دلار از محل بازارچه های باجگیران و دوغارون بوده است. در این مدت همچنین واردات به استان خراسان رضوی ۱۷۰هزار تن به ارزش ۲۳۱میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۲ درصد کاهش و از نظر ارزش ۱.درصد افزایش داشته است.
جهانخواه با بیان اینکه تراز بازرگانی استان طی این مدت نیز مثبت و معادل یک میلیارد و ۴۶۶ میلیون دلار می باشد، افزود: مقصد کالاهای صادراتی استان در این مدت نیز به ترتیب کشورهای افغانستان، ترکمنستان، عراق و امارات متحده عربی بوده است و به ترتیب کالاهای زعفران در بسته بندی بیش از۳۰گرم ، کف پوش های منگوله باف از مواد نسجی سنتیک یا مصنوعی ، انواع زعفران در بسته بندی ۳۰-۱۰گرم و سایر روغن ها و فرآورده ها به جز بنزین بیشترین صادرات از استان را داشته اند . همچنین بیشترین کالاها طی این مدت به ترتیب از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی،فدراسیون روسیه و آلمان به استان خراسان رضوی صادر شده است و اقلام عمده وارداتی استان در طی این مدت نیز به ترتیب پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده ، برنج نیمه سفیدشده یا برنج کامل سفید شده و حتی صیقلی یا براق شده ، واگن های روباز با دیواره های جدانشدنی به ارتفاع بیش از ۶۰ سانتیمتر و واگن های باری سبک و سنگین می باشد.
وی ادامه داد: در طی این مدت یک میلیون و ۹۶۲ هزار و ۱۸۰ مسافر از طریق گمرکات استان و فرودگاه هاشمی نژاد مشهد تردد داشته اند که از این تعداد ۹۹۴ هزار و ۲۱۴ نفر  وارد و ۹۶۷ هزار و ۹۶۶ نفر نیز خارج شده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.