گیلان –امین نجات گفت : سنبل آبی تهدیدی جدی برای پهنه‌های آبی چاف و چمخاله است.

سنبل آبی تهدیدی جدی برای پهنه‌های آبی لنگرود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان، امین نجات، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود، گفت: سنبل‌ آبی از جمله گونه‌های مهاجم غیربومی است که با سرعت بالا در پهنه آبی تکثیر و با گسترش در مناطق مختلف، تهدیدی برای تنوع زیستی به شمار می‌آید.

وی اضافه‌ کرد: پاکسازی این گیاه در سال ۹۵، ۹۶ و ۹۷ صورت پذیرفته بود، اما با رشد سریع، تجمع مجدد گونه سنبل در پهنه‌های آبی چاف و چمخاله مشاهده شد.

نجات خاطرنشان‌ کرد: با همکاری و مساعدت اداره زندان لنگرود و با استفاده از مامورین مجرب اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، پاکسازی این گیاه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی در کانال آبی رادارکومه توسط مأمورین پاسگاه محیط‌بانی چاف و چمخاله به همراه مددجویان لنگرود در حال انجام است.

گیاه سنبل آبی در سال‌های گذشته وارد تالابهای استان گیلان به‌ویژه تالاب بین‌المللی انزلی، تالاب عینک رشت و چند آب‌بندان شهرستان شفت شده‌ است.

سنبل آبی یک گونه غیر بومی است و گسترش سریع آن و پوشش کامل سطح آب موجب بروز مشکلات عدیده زیست‌محیطی به‌ویژه کاهش تنوع زیستی و مرگ تدریجی تالابها را فراهم می‌کند. بنابراین باید در یک اقدام علمی و اجرایی نسبت به معدوم‌سازی این گونه اقدام شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.