۱۱۳ خانواده در شهرستان تایباد دو عضو معلول دارند که ۳۰ درصد این خانواده‌ها فاقد واحد مسکونی هستند.

۱۱۳ خانواده در تایباد دو عضو معلول دارند
به گزارش قدس آنلاین، فرماندار تایباد شامگاه ۱۳ آذرماه در حاشیه بازدید از خانواده‌های معلولان شهرستان عنوان کرد: خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها معلول است، نیازمند حمایت‌های مالی بیشتری هستند. با تمام دغدغه‌هایی که این افراد با آن مواجه هستند نداشتن امکانات اولیه زندگی به ویژه مسکن مشکلات آنان را چندبرابر می‌کند.

حسین شرافتی‌راد گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های معلولان فرصت و فضای لازم برای حضور در سطح جامعه و انجام فعالیت است که باید بسترسازی‌های لازم برای آنان صورت پذیرد.

نماینده عالی دولت در این شهرستان پرداخت تسهیلات به کارفرمایان، ایجاد کارگاه‌های حرفه‌آموزی و فعال کردن مراکز حمایتی شغلی را در ایجاد اشتغال معلولان یک امر مهم ذکر کرد و افزود: مراکز حمایتی شغلی با سنجش توانایی معلولان نقش مهمی در بهبود وضعیت اشتغال آنان دارد.

در ادامه رئیس اداره بهزیستی تایباد گفت: شهرستان تایباد ۱۱۳ خانواده با ۲ عضو معلول دارد که ۳۰ درصد آن‌ها فاقد واحد مسکونی هستند. افسانه فدایی افزود: بهزیستی این شهرستان هم اکنون به ۲ هزار و ۹۳۹ معلول خدمات می‌دهد که از این تعداد ۴۸۲ نفر مستمری‌بگیر و ۹۰۰ پرونده در نوبت دریافت مستمری هستند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.