رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد مقاومت ستون فقرات مبارزات ملت فلسطین به شمار می‌رود.

خالد مشعل: "مقاومت" ستون فقرات مبارزه ملت فلسطین است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خالد مشعل رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تصریح کرد سوق دادن مقاومت به سمت کشمکش‌های داخلی و درگیر آن با تنش داخلی غیر قابل قبول است، مقاومت اصل ثابتی است که نباید آسیب ببیند و به آن خدشه‌ای وارد شود و مدیریت مقاومت و تاتیک های آن، تشدید عملیات و آرامش، جنگ و آرامش به توافق ملی نیاز دارد.

مشعل که به صورت ویدئوکنفرانس برای دانشجویان دانشگاه اسلامی غزه با موضوع «مقاومت و سیاست» سخنرانی می‌کرد، گفت: سیاست جزئی از مبارزه ملت‌های تحت اشغال و طرح ملی آنها و تکمیل کننده مقاومت است. مقاومت دلیلی برای اثبات حق خود در مبارزه با اشغالگری ندارد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری شهاب، وی افزود: ما نیازمند تکامل و انسجام و به هم پیوستگی میان مقاومت و سیاست هستیم ، لذا همانگونه که سیاست نقش بزرگ و مؤثر دارد، مقاومت نیز نقش حیاتی در مبارزه خواهد داشت.

مشعل با اشاره به اینکه ،مقاومت همتا و همراه زندگی است، گفت: بدون وجود مقاومت اشغالگری شکست نمی خورد و سرزمین آزاد نمی شود، بنابراین مقاومت ستون فقرات برای مبارزه فلسطین است.

تاکید عضو مطرح حزب الله بر آمادگی همه جانبه مقاومت برای مقابله با هرگونه تجاوزگری تل‌آویو

از سوی دیگر حسن حب الله  عضو شورای سیاسی حزب الله تاکید کرد  مقاومت در حالت آماده باش است و تحرکات دشمن را در همه جبهه‌ها به شدت زیر نظر دارد.

وی که با پایگاه خبری شهاب گفت‌وگو می‌کرد، افزود: رژیم اشغالگر صهیونیستی می داند که دوره حملات و تجاوزات بدون پاسخ سپری شد و مقاومت توانایی پاسخ دندان شکن به هراقدام خصمانه دشمن را دارد و این امر در تجاوز اخیر این رژیم در نوار غزه و البته دیگر جنگ ها مانند جنگ جولای(جنگ 33 روزه) و پیش از آن به اثبات رسیده است. 

حب الله در ادامه گفت: دشمن اشغالگر صهیونیستی پس از جنگ جولای دیگر جرأت حمله علیه مقاومت را ندارد ، زیرا با به کارگیری محاسبات خود به این فهم رسید که مقاومت توانایی پاسخ سخت و دندان شکن به هرگونه تجاوزی را دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.