رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، اصلی ترین درخواست شرکت‌های دانش بنیان از دانشگاه را تامین نیروی انسانی متخصص و کارآمد عنوان کرد و خواستار افزایش تعاملات و همکاری‌های مجموعه پارک با دانشگاه فردوسی شد.

تامین نیروی انسانی متخصص، درخواست اصلی‌ شرکت‌های دانش بنیان از دانشگاه
به گزارش قدس آنلاین، رضا قنبری در نشست مشترک رییس و مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد با مدیران پارک علم و فناوری خراسان،   اظهار داشت: ما برای کاهش ریسک یک شرکت دانش بنیان باید هزینه‌های آن شرکت را پایین بیاوریم و مهم ترین هزینه یک شرکت دانش بنیان و واحد فناور، هزینه تحقیق و توسعه آن شرکت است.
وی افزود: در خواست ویژه ما از دانشگاه، فراهم ساختن نیروی انسانی متخصص و کارآمد برای شرکت‌ها به خصوص در بخش تحقیق و توسعه است.
قنبری، ضمن تاکید بر همکاری پارک و دانشگاه برای توسعه طرح کواپ (تحصیل همزمان دانشجویان با حضور در صنعت) اعلام کرد: از مجموع ۹ شرکت که دانشگاه فردوسی برای طرح کواپ در نظر گرفته است، ۸ شرکت از مجموعه پارک علم و فناوری خراسان هستند.
پوررضا، رییس دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد هم در این نشست ضمن ابراز امیدواری برای گسترش ارتباطات پارک و دانشگاه فردوسی در دوره ریاست دکتر قنبری، خواستار شکل‌گیری تیم مشترکی از دانشگاه و پارک برای تعریف و تقسیم درست وظایف به منظور افزایش تعاملات شد.    
وی همچنین معرفی شرکت‌های موفق پارک و سخنرانی مدیران شرکت‌ها به خصوص مدیران فارغ التحصیل از دانشگاه فردوسی را اقدامی ارزشمند برای افزایش انگیزه دانشجویان عنوان کرد.
رییس دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد همچنین خواستار تعیین سازوکاری معین برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های آزمایشگاهی دو طرف شد.
مهندس تفضلی، معاون ایجاد و توسعه واحدهای فناور پارک هم عمده خدمات آموزشی و مشاوره‌ای پارک را در حوزه کسب و کار دانست و مهم‌ترین مزیت حضور شرکت‌ها را در پارک گسترش ارتباطات با نهادها و سازمان‌های مختلف عنوان کرد.
وی، از جمله برنامه‌های پارک برای گسترش ارتباطات با دانشگاه را معرفی نمونه شرکت‌های موفق در دانشگاه و همکاری در بحث کارآموزی و همچنین دوره پسادکترا ذکر کرد.
بافقی، مدیر گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه فردوسی نیز اظهار داشت: شرکت‌های پارک می‌توانند در حل مسائل مختلف  و تولید محتوا به دانشگاه کمک کنند.
وی افزود: ما در راستای تقویت نیروی انسانی و حمایت و ایجاد آزمایشگاه می‌توانیم با یکدیگر تعاملات گسترده‌ای داشته باشیم.
رییس و مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد پیش از این نشست از مجتمع آزمایشگاهی پارک بازدید کردند و با فعالیت‌های آزمایشگاه‌های تخصصی پارک در حوزه سرامیک، برق، شیمی و مکانیک آشنا شدند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.