مشاور استاندار در امور ایثارگران خراسان رضوی آمار بیکاران فرزندان شاهد و جانباز بالای ۲۵ درصد استان را هفت هزار نفر اعلام کرد.

خراسان رضوی ۷ هزار فرزند شهید و جانباز بیکار دارد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حسن فتحی نیا گفت: در گستره کشوری این رقم بیش از ۶۵ هزار نفر است که می طلبد در این حوزه اهتمام بیشتری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: اگرچه دولت کنونی نسبت به دولت های گذشته به لحاظ مباحث بودجه ای در تنگناه قرار گرفته؛ ولی اعتبارات حوزه ایثار و شهادت را به طور ۱۰۰ درصدی اختصاص داده است.

این مسوول اعلام کرد: از اعتباراتی که به حوزه بنیاد شهید تخصیص پیدا می کند ۸۵ درصد آن صرف حق و حقوقات و درمان خانواده ها می شود ولی در حوزه عمرانی اعتبارات ناچیز باعث شده است بحث ساماندهی گلزارهای شهدا در شهرستان ها به یک دغدغه برای خانواده های شهدا تبدیل شود.

مشاور استاندار در امور ایثارگران خراسان رضوی بر تهیه سند توسعه اشتغال ایثارگران نیز در تمامی شهرستان ها تاکید کرد و گفت: طبق قانون جامع ایثارگران، می بایست دستگاه های دولتی ۲۵ درصد از استخدامی  های خود را از  جامعه شاهد و ایثارگر  به کارگیری کنند  که متاسفانه برخی از دوایر دولتی این قانون را اجرایی نمی کنند.

فتحی نیا با بیان اینکه در استان ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات بنیاد شهید هستند گفت: از این تعداد هفت هزار نفر آنها خانواده بزرگ شاهد و ایثارگر شهرستان بردسکن می باشند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.