البرز- رضا مسائلی مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت حدود ۲۴۰ میلیون دلار برای رشد صادرات تجهیزات پزشکی را مدنظر قرار داده است، ‌گفت: باید در کنار فراهم کردن بازار داخل به فکر صادرات باشیم.

اختصاص۲۴۰ میلیون دلار برای رشد صادرات تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رضا مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح خط تولید سرنگ اینفلیتور در البرز، اظهار کرد: ۲۸۰ هزار وسیله پزشکی در کشور به ثبت رسیده است.

 وی افزود: از بازار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری در این زمینه در کشور، حدود ۷۰ درصد سهم واردات است و تنها ۳۰ درصد به تولیدات داخلی اختصاص دارد.

مشاور وزیر بهداشت با ‌بیان اینکه شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاران می توانند در این زمینه فعالیت کنند، گفت: امروز خط تولید سرنگ اینفلیتور با تلاش شبانه روزی و ایجاد زیرساخت های لازم ایجاد شده و امید است که بعد از دو سال تلاش در این راستا و دریافت پروانه ساخت این محصول وارد بازار شود.

مسائلی با ‌ابراز امیدواری از راه اندازی این محصول و تولید ثروت برای این مجموعه، ‌گفت: تکالیف و وظایف سنگینی بر عهده گروه علم و صنعت در خصوص تولیدات تجهیزات پزشکی است.

 مشاور وزیر بهداشت ‌با تاکید بر اینکه کشور نیاز مبرم به محصولات تولیدی دارد، گفت: ‌امیدواریم روی محصولاتی که قرار است تولید شود کار کنیم و تا پایان سال محصولات بیشتری به بازار ارایه شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: سهم ما و تک تک افراد تولید کننده و سرمایه گذار باید از تولید ناخالص داخلی کشور مشخص شود تا در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و برای توسعه سهم کشور خود در منطقه تلاش کنیم.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت قانون پنجم توسعه و همچنین چشم انداز بیست ساله کشور میزان پیشرفت در تولید ناخالص ملی ‌دانست و گفت: شرکت های دانش بنیان در این راستا نقش مهمی دارند.

وی افزود: سرنگ اینفلیتور تولیدی در این شرکت کیفیت بالایی دارد و افزایش تولید تیراژ و آمار تولید در این میان هم مهم است.

‌مسائلی با بیان اینکه تیم آرندی هم باید تولید، کار فروش و تجاری سازی محصولات دیگر را در دستور کار قرار دهد، افزود:‌ بایستی در این خصوص محصول جدید تولیدات پزشکی در راستای قبل و عروق داشته باشیم.

مشاور وزیر بهداشت در پایان با اعلام اینکه حدود  ۲۴۰ میلیون دلار وزارت بهداشت برای رشد صادرات تجهیزات پزشکی را مدنظر قرار داده است، ‌گفت:  ما باید در کنار فراهم کردن بازار داخل به فکر صادرات باشیم و در ماه های آتی در راستای تولید این نوع سرنگ یک شرکت دیگر هم وارد عرصه رقابت خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.