معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ارائه مشاوره دارویی به ۹ هزار تماس ساکنان خراسان رضوی خبر داد.

ارائه مشاوره دارویی به تماس ۹ هزار ساکن خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر عباس اخگری ظهر چهارشنبه در خصوص فعالیت مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم  دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع خبرنگاران اظهارکرد: طبق آمار ثبت شده در ۶ ماهه نخست سال جاری به بیش از ۹ هزار تماس توسط کارشناسان مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم این معاونت پاسخ داده شده است. 

وی افزود:از این تعداد ۹۸ درصد تماس ها توسط خود بیمار یا وابستگان  و ۲ درصد توسط گروه پزشکی بوده و۷۲ درصد بیماران خانم و ۲۸ درصد آقایان بوده اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: بیشترین اطلاعات درخواستی از این مرکز در خصوص عوارض جانبی داروها، کاربرد و موارد مصرف داروها، تداخل داروها با یکدیگر بوده و بیشترین داروهای مورد سوال نیز داروهای ویتامین و  مواد معدنی، داروهای ضد عفونت و داروهای ضد درد غیر استروئیدی  بوده است.

اخگری بیان کرد: پاسخگویی در خصوص عوارض ناخواسته ناشی از مصرف دارو، مقدار و نحوه مصرف داروها، نحوه مصرف دارو در بارداری و شیردهی، نحوه اختلاط داروها و محلول های تزریقی ،نحوه نگهداری داروها، نحوه برخورد با یک بیمار مسموم و انجام اقدامات اولیه پیش از رسیدن به مراکز درمانی در این مرکز به انجام می رسد. 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: متقاضایان برای ارتباط با مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد می توانند با شماره ۱۹۰ تماس حاصل کنند.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.