بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، در نوزهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری مشهد حضور یافته و بیش از ۱۵۰ اثر از جدیدترین آثار خود را در بخش نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان عرضه می‌کند.

 عرضه ۱۵۰ اثر بنیاد پژوهش‌های اسلامی در بخش نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه علمیه

به گزارش قدس آنلاین، از آنجایی که رسالت اصلی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی فعالیت در حوزه متون اسلامی و مطالعات قرآنی است و حوزه علمیه خراسان رضوی نیز در بخش پژوهش در این حوزه ها فعال است، همسانی بین این دو مجموعه موجب شد تا بنیاد پژوهش‌های اسلامی در بخش نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان عرضه کند.

مهم‌ترین آثار عرضه شده در این نمایشگاه، حوزه مطالعات قرآنی، حدیث پژوهی، فقه و اصول و در مجموع آثاری با محوریت زیارت و امام رضا(علیه السلام) است.

 در این نمایشگاه سعی شده جدیدترین نوآوری‌های پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، از جمله کتاب های «سادات ایران» که تا کنون سه جلد آن به چاپ رسیده است،   مجموعه مقالاتی با عنوان «تزئینات معماری بارگاه حضرت رضا(علیه السلام)» و جلد ۳۵ و ۳۶ کتاب ارزشمند «المعجم فی فقه لغة القرآن و سر البلاغته» در معرض دید عموم قرار گیرد.

آثاری همچون، «سید بغداد»، «پرتویی از هدایت قرآن»، مجموعه پژوهش‌هایی درباره زیارت، فرهنگ و سیره و زندگانی حضرت رضا(علیه السلام) از جمله کتاب «زیارت و زندگی»، «تاریخ نقاره خانه رضوی» و ... از جمله کتاب‌هایی است که به همت این مرکز در حوزه پژوهشی علوم اسلامی تولید و در این نمایشگاه ارائه شده است.

گفتنی است: نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان از ۱۲ تا ۱۵ آذرماه از ساعت ۱۰ الی۱۸ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد دایر است.
منبع:بنیاد

  پایان پیام/


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.