رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: امروز اگر کالایی صاحب برند نشود دیگر بازار نخواهد داشت و بسیار خوشحال هستیم که خراسان مبدا و شروع کننده مبحث برند است.

خراسان، مبدا "برند" است

 

 به گزارش قدس آنلاین ، محمد حسین روشنک در مراسم افتتاحیه کلینیک تخصصی برند در محل ساختمان انجمن مدیران خراسان اظهار کرد: امروز 16 سال از زمانی که بنده مقاله‌ای در زمینه برند، ضرورت و نیاز برند را مطرح کردم می‌گذرد. این مساله در ابتدا مورد توجه قرار نگرفت اما بنده با جدیت آن را پیگیری کردم.

وی افزود: حاصل تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه سبب شده که امروز در زمینه برند متخصص، کلینیک و دانشگاه داشته باشیم، یکی از نگرانی‌های من در بحث برند این است که بحث برند از واقعیت خود منحرف شود. ما باید از برندها مراقبت کنیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: علت اینکه تا کنون نتوانسته‌ایم تولید بدون کارخانه یا برون‌سپاری کارخانه را تعریف کنیم این است که مدیران متوجه نشده‌اند که بسیاری از برندهای خارجی، تولیدات بدون کارخانه است و در واقع از ظرفیت یک کارخانه استفاده کرده‌اند.

روشنک بیان کرد: امروز اگر کالایی صاحب برند نشود دیگر بازار نخواهد داشت و بسیار خوشحال هستیم که خراسان مبدا و شروع کننده مبحث برند است.

در ادامه این مراسم نیز  رضا حمیدی، کارآفرین و فعال اقتصادی گفت: ما در حوزه برندینگ بیش از 50 سال عقب هستیم و نیازمند تلاش فراوان در این زمینه‌ایم، علت این امر نیز وجود رقبای ترک و چین است. همچنین تمایل زیاد ایرانیان به استفاده از کالاهای خارجی سبب می‌شود تا در زمینه افزایش اعتماد آنان به کالای ایرانی تلاش کنیم.
در آموزش سیاست استعماری داریم

وی اضافه کرد: ما در زمینه آموزش سیاست استعماری داریم. 18 سال از عمر جوانان ایرانی صرف کسب آموزش می‌شود و بعد از کسب مدرک تحصیلی آنان با گذراندن سه ماه دوره آموزشی می‌توانند شغل پیدا کنند. چرا این سه ماه را در دل این 18 سال آموزشی جای نمی‌دهیم؟

این فعال اقتصادی عنوان کرد: ما از اکثر نعمت‌های الهی که خداوند برای ما قرار داده، بهره برداری کمی داریم و این امر در مقایسه دیگر کشورها خود را نشان خواهد داد.

حمیدی خاطرنشان کرد: ابزار آموزشی مورد استفاده جوانان بسیار سطح پایین است و جوانان نمی‌توانند از ابزار مدرن مورد استفاده در کارخانه‌جات استفاده کنند و آموزش کافی در این زمینه را ندارند، برای حرکت بهتر برندینگ در ایران نیازمند مبارزه با قاچاق، جلوگیری از واردات غیرضروری و ایجاد سازمانی برای پایش و ارزیابی کیفیت برندها است.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.