شهردار منطقه ثامن گفت: به زودی عملیات اجرایی ایمن سازی و مرمت سرای عزیزالله اف در مشهد آغاز می شود.

آغاز عملیات اجرایی ایمن سازی و مرمت سرای عزیزالله اف

 

به گزارش قدس آنلاین ، سید مصطفی نعمتی، شهردار منطقه ثامن در جلسه‌ای با هدف پیگیری مصوبات کمیته آسیب شناسی و رفع ناهنجاری‌های اجتماعی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی گفت: بنای ارزشمند سرای عزیزا... اف یکی از آثار تاریخی منطقه ثامن و یکی از مراکز تجاری قدیمی و پررونق پیرامون حرم مطهررضوی است.


وی افزود:این بنا متعلق به اوایل دوره پهلوی است و ساختمان این مرکزتجاری به صورت جدی دچار فرسودگی شده است و بر اساس بازدید کارشناسان، سرای عزیزالله اف در زمره بنا‌های خطر آفرین و ناایمن تشخیص داده شد که فاقد حداقل‌های استاندارد ایمنی و سازه‌ای است.

وی افزود: باتوجه به وضعیت خاص تصویب شد، کمیته راهبری ویژه‌ای متشکل از شهرداری منطقه ثامن، نماینده قوه قضائیه، فرمانداری مشهد، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و نمایندگان مالکین و صاحبان سرقفلی‌های این مجتمع تشکیل می‌شود.


نعمتی گفت: با شکل گیری این کمیته مقرر شد تا در گام اول طراحی چگونگی عملیات ایمن سازی بنا و سپس اقدام لازم درباره رفع خطر اضراری و مرمت اولیه و در نهایت مرمت کامل بنا انجام شود.

شهردار منطقه ثامن گفت: طرح مطالعاتی مرمت و احیای بنای در حال انجام است که بعد از مراحل تصویب به زودی با مشارکت مالکان و کسبه این مجتمع اقدامات مرمت اضطراری و رفع خطر اولیه آن انجام خواهد شد.

منبع : باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.