مدیرکل بازرسی استان خراسان رضوی گفت: مدیران دستگاه‌هایی که مشمول بازنشستگی هستند باید تا فردا بروند در غیر اینصورت حضور آن‌ها جرم محسوب می‌شود.

حضور مدیران بازنشسته از فردا جرم محسوب می‌شود/ همه مدیران بازنشسته شهرداری و استانداری ترک پست کرده اند


حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان،درگفتگو با قدس آنلاین افزود: البته در استان با این شرایط کسی را نداریم وهمه افراد بازنشسته دارای سمت، ترک  خدمت کرده اند. زیرا آنهایی که مشمول بخشنامه منع به کارگیری بازنشستگان هستند باید در قبال قانون تسلیم باشند.

مدیرکل بازرسی استان خراسان رضوی با بیان اینکه طبق قانون ابلاغ شده از سوی دولت مدیران دستگاه‌هایی که مشمول بازنشستگی هستند همه باید از سمتهایشان کنارگذاشته شوند وگرنه حضورشان جرم اداری است، افزود:خوشبختانه این قانون در روند اداری خوبی اجرا شده ولی برای برزمین نماندن روند خدمت رسانی برای همه ادارات مشمول این قانون سرپرست یا مسئول تعیین گردیده است.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور همچنین در ادامه افزود: مطابق بخشنامه منع به کارگیری بازنشستگان ادامه همکاری جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان دارای سابقه بیش از سه سال اسارت و فرزندان شهدا منعی ندارد، اما این امر، منوط به نیاز دولت یا دستگاه اجرایی و تایید سازمان بازرسی است.

بازرس ویژه استان خراسان رضوی اظهارداشت: این بخشنامه دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده پیش از به کارگیری بازنشستگان ایثارگر که در تبصره ۱ قانون اصلاح قانون، بکارگیری آنان مجاز شناخته شده است، نسبت به اخذ شناسه و مجوز از این سازمان اقدام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان در توضیح این مطلب گفت: بر اساس قانون و اجرای آن در نهادهای خراسان رضوی همه مدیران بازنشسته درادارات دولتی استان، ، شهرداری ها و استانداری خراسان رضوی ترک پست کرده اندو افرادی که ادامه اشتغال دارند بصورت کارشناس یا مشاورو در چارچوب مستثنیات قانون خدمت خواهند کرد.

این مقام قضایی در باره استثناهای این قانون یادآور شد: البته افراد بازنشسته ای که ۶۰ ساعت در هرماه کار داشته باشند بر اساس تصمیم و نیاز دستگاه مربوطه می توانند به خدمتشان ادامه دهندو در این رابطه منعی ندارندولی این افراد دارای پست نیستند و بصورت پاره وقت و موردی همکاری دارند.

وی بیان کرد:بر این اساس همه دستگاه‌های مشمول مکلفند تا پنجشنبه ۱۵ آذر ۹۷، افراد مشمول را از خدمت منتزع و با آنان تسویه حساب و افراد مشمول این قانون نیز باید در مهلت قانونی مقرر، سمت و پست خود را ترک کنند.

مدیرکل بازرسی استان خراسان رضوی در پایان در پاسخ به این پرسش خبرنگار قدس آنلاین که وضعیت اشتغال به کار استاندار سابق خراسان رضوی -در پست مدیریت حج و زیارت با توجه به اینکه نامبرده مشمول این قانون بوده-چگونه است، تصریح کرد: رفتن رشیدیان از سمت استانداری بر اساس همین قانون است امابرای حضور درپست جدیدبرای ایشان اجازه موردی گرفته شده است.

لازم به ذکر است؛ حمید محمدی رئیس فعلی سازمان حج و زیارت از ترک پست خود به دلیل فعالیت در حیطه دیپلماسی عمومی و جایگزینی علیرضا رشیدیان به جای خود خبر داده است.

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.