جشنواره ملی ادبی و هنرهای تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر کشور با معرفی برگزیدگان در مشهد پایان یافت.

پایان جشنواره ملی هنرمندان شاهد و ایثارگر کشور در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اعلام کرد: در مراسم پایانی این جشنواره در بخش ادبی ۶۳ شاعر با ۱۶۰  اثر و در بخش داستان ۷۰ نویسنده با ۱۷۰ اثر رمان و داستان کوتاه از ۱۳ استان کشور رقابت کردند.

در بخش هنرهای تجسمی هم  از ۷۳ هنرمند نقاش شرکت کننده در این جشواره ۲۰  هنرمند از هفت استان به بخش نهایی این مسابقه راه یافتند.

در بخش نقاشی تکتم باقری رتبه برتر، یدالله ورزدار رتبه دوم و ناصر تقی زاده رتبه سوم را بدست آوردند.

 هنچنین در این بخش زهرا جانقربان، معصومه شمشیری و مریم ارتفاع لوح تقدیر و نوید سیم بر نیز تندیس جشنواره و لوح سپاس این جشنواره را دریافت کردند.

طیبه جعفری از سمنان، حسن دولتی از آذربایجان شرقی، ابوالفضل عصارزاده از خراسان رضوی، زهرا یگانه از کرمانشاه به عنوان برگزیدگان داستان کوتاه اعلام شدند.

اروجعلی مولوی از آذربایجان شرقی، محمد حسین وفایی از قم و  یدالله ورزدار از تهران در بخش داستان بلند و حسین خزائی از کرمانشاه، آسیه رحمانی از تهران، فائزه زارعی از اصفهان، رضا محبی راد از اصفهان، وجیهه نوزادی از خراسان جنوبی و نرگس واحدی از مرکزی در بخش شعر انتخاب شدند.

همزمان با برگزاری این جشنواره سه کارگاه نقد ادبی، شب شعر و شب داستان با حضور استادان و منتقدان برجسته کشور از جمله آمنه آدینه، فردین مولایی و لعل بذری برگزار شد که به نقد اشعار و داستان شرکت کنندگان در بخش های مختلف جشنواره پرداختند.

داریوش ذاقاری، رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی خراسانی اعضای هیات داوران بخش شعر و علیرضا علیزاده مدنی، محمد علی قربانی، حبیب یوسف زاده اعضای داوران بخش داستان و محمد کاظم حسنوند، اردوان منظم و غلامرضا قلی پور داوران بخش نقاشی این جشنواره بودند.

بخش‌های هنرهای تجسمی و ادبیات جشنواره ملی هنرمندان شاهد و ایثارگر کشور از روز یکشنبه ۱۱ آذر در مشهد مقدس آغاز شد

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.