همدان- حمید رضا الوند گفت: در حوزه اجتماعی درصدد افزایش مراکز مشاوره برای استحکام خانواده‌ها هستیم.

ایجاد شغل برای توان یابان همدان در سال جاری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمیدرضا الوند مدیرکل بهزیستی استان همدان در همایش روز جهانی معلولان با بیان اینکه معلولیت یک واقعیت انکارناپذیر است که همیشه در جهان بوده و هست اظهار کرد: معتقدم نداشتن معلول در جامعه و نبود یک معلول در دنیا می‌تواند یک رویا و آرمان دست‌نیافتنی باشد، اما امیدواریم روزی به این آرمان دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه معلولیت به معنای نقص نیست بلکه بزرگی انسان‌ها به عظمت روح آنهاست، گفت: میزان معلولیت در جامعه به سطح بهداشت عمومی جامعه و استانداردسازی راه‌ها و ارتقای فرهنگ جامعه بستگی دارد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با تاکید بر اینکه در حال حاضر بهزیستی به دنبال اجرای راهبردهای پیشگیرانه از معلولیت‌هاست، خاطرنشان کرد: بهزیستی در این راستا برنامه‌هایی همچون غربالگری ژنتیک، بینایی، شنوایی و اضطراب را اجرا می‌کند.

وی تصریح کرد: در حوزه اجتماعی نیز درصدد افزایش مراکز مشاوره برای استحکام خانواده‌ها هستیم.

الوند با بیان اینکه ایران در زمینه خدمات توانبخشی در سن بلوغ است و هنوز به تکامل کافی نرسیده است، تصریح کرد: تدوین و تصویب قانون جامعه معلولان اتفاق و نقطه عطفی است که ثمره آن یک دهه آینده می‌تواند ثمربخش باشد.

وی با اشاره به اینکه ۳۹ هزار و ۲۷۱ نفر معلول زیرپوشش بهزیستی استان همدان هستند، بیان کرد: از مجموع این معلولان ۴۲.۵ درصد معلول جسمی و حرکتی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در بهزیستی همدان ۳۰ واحد ارائه خدمت به مددجویان وجود دارد، افزود: سال گذشته یک‌هزار و ۲۲۲ شغل برای مددجویان این سازمان با هزینه بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: امسال برای ۲۲۷ مددجوی این سازمان با هزینه ۴ میلیارد تومان شغل ایجاد شده و در مسکن دومعلولیتی نیز ۶۲ واحد روستایی و ۳۴ واحد شهری با هزینه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تحویل معلولان شده است.

الوند افزود: اعتبار مصوب شده برای اجرای قانون جامع معلولان ۲۲۰ میلیارد تومان تعیین شده که امیدواریم با عملیاتی شدن این قانون بتوانیم خدمات‌دهی به معلولان را ارتقا بخشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.