قزوین_ آیت الله عابدینی گفت: شجره طیبه اربعین نیازمندنگهداری و باغبانی است.

شجره طیبه اربعین نیازمندنگهداری و باغبانی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله عابدینی  نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار اعضای ستاد مردمی اربعین استان قزوین اظهار داشت: قدردان زحمات فعالان اربعین هستیم و قبولی این خادمی را از خداوند منان مسالت داریم.

وی افزود: همه علاقمند هستیم که فعالیت ها و خدمات اربعین هر سال از لحاظ کمی و کیفی ارتقا یابد و در این راستا باید برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که هرسال، فعالیت ها پیشرفت بیشتری داشته باشد؛ به خوبی شاهد هستیم که هر سال شرایط خدمت به زائران اربعین به برکت اخلاص خادمان بهتر می شود و قدم روبه جلویی را شاهد هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: شاهد افزایش کمی و کیفی خدمات رسانی اربعین در سالجاری بودیم و باید این شوق خدمت رسانی را در طول سال حفظ کنیم و برنامه ریزی‌ها با برپایی جلسات مستمر برای برگزاری باکیفیت اربعین افزایش یابد؛ برنامه ریزی برای پذیرایی و خدمت رسانی فرهنگی اربعین سال آینده باید از امروز محقق شود تا بتوان با شناسایی نقطه قوت ها و ضعف ها برگزاری مراسم اربعین با کیفیت بهتر را شاهد بود.

عابدینی مطرح کرد: بنا به فرموده آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا» اگر هرفردی فعالیت دینی خود را حتی به بهترین شکل و کیفیت به صورت فردی انجام دهد اما اگر جمع را نبیند و هماهنگی و کار جمعی را کنار بگذارد روز قیامت نمی‌تواند پاسخگوی این آیه باشد؛  در جریان اربعین به معنی این آیه باید توجه کرد که «واعتصموا بحبل الله جمیعا» به معنی همراهی، هماهنگی و هم افزایی در فعالیت ها است.

وی گفت: خداوند در آیه ۶۷ سوره توبه در توصیف جامعه منافقین بیان می کند: منافقین به مانند چوب خشکی هستند و هیچ ارتباط و هم افزایی باهم ندارند، اما خداوند در آیه ۷۱ آن عنوان می کند مومنان اولیای یکدیگر هستند و در جریان اربعین باید تلاش کنیم جزمشمولان آیه ۷۱ باشیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اربعین نمایشگاهی است که ارزش آن همین زیبایی‌ها و اخلاق مداری‌ها است، «حب الحسین یجمعنا» همه ما را درکنار هم جمع کرده و امام حسین (ع) حلقه دل ها را به هم وصل کرده است؛ فعالیت فعالان اربعین باید استمرار داشته باشد و محبت امام حسین(ع) و اربعین شجره طیبه و درخت پاکی است که ریشه محبت آن در عشق به همه ائمه(ع) و همه انبیا(ع) برمی گردد و ریشه آن در عمق فطرت انسان است.

عابدینی یادآور شد: زمانی که امام حسین (ع) در استانداری مدینه می‌فرمایند: مثل من با مثل یزید بیعت نمی‌کند یعنی هرکس کوچکترین سنخیتی با امام حسین(ع) داشته باشد تا روز قیامت با شخصیتی همچون یزید بیعت نخواهد کرد، پیاده کردن این نگاه در زندگی، شرف و استقلال، عبادت، بندگی و ذلت ناپذیری را برای انسان به دنبال دارد.

وی به کنار هم بودن خادمان امام حسین(ع) و حماسه آفرینان اربعین تاکید و تصریح کرد: خادمان باید این حماسه و کربلا را وسعت دهند چراکه این شجره طیبه نیازمند نگهداری و باغبانی است و باید دائم شجره طیبه را آبیاری کنیم تا حماسه حسین دائمی باشد و جریان اربعین در هر روزمان باید دیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: امربه معروف و نهی از منکر، مبارزه با تعدی به حقوق مردم و نادیده گرفتن سرنوشت مردم از جمله اهداف امام حسین (ع) بود که ما نیز باید این مهمات را درنظربگیریم و به آن عمل کنیم؛ براساس روایات، فردی که در سفر اربعین حضور دارد «مفغور» است و زائر اربعین زمانی که از اربعین بازمی‌گردد مسئولیتی سنگین بر دوش وی است؛ از دانشگاه معرفت حسینی فارغ التحصیل شده و به حزب الله و حزب رسول خدا (ص) و حزب امیرمومنان(ع) تبدیل شده و باید حزب اللهی باشند و اربعینی عمل کند.

عابدینی گفت: وقتی زنده ایم باید اربعینی باشیم و به قرآن، توجه کنیم و در جامعه تاثیرگذار باشیم؛ همه به واسطه امام حسین (ع) باید دور هم جمع شوند چراکه اربعین برای امام حسین(ع) است و همه عالم عائله سیدالشهدا(ع) هستند و توجه به این موضوع رسالت ما را سنگین تر می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.